A not delayed learning: considerations about youth and adult education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v1.11183

Keywords:

lifelong learning, cognitive development, youth and adult education

Abstract

The essay's main objective is to present some reflections on Youth and Adult Education (EJA) and how this teaching modality can be seen from the perspective of human development, with a focus on learning. Having said that, we must emphasize that for many years misperceptions about how adults learn prevailed, and in many of them they were seen as students who no longer learn like children and adolescents. A reductionist view that does not represent the reality of these subjects who have unique life trajectories and experiences. Therefore, we conclude that learning occurs constantly and throughout life. In view of this, we understand that EJA students are individuals who have the necessary cognitive skills for a reflective, critical and complex development.

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Author Biographies

Gênesis Guimarães Soares, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestrando em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB).  Contribuição de autoria: autor

Ludmila Alves Dias, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestrando em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Contribuição de autoria: autora

Adenilson Souza Cunha Júnior, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Adenilson Souza Cunha Júnior. Doutor em Educação pela UFMG. Docente permanente do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) Contribuição de autoria: orientador.

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Published

2022-08-08

How to Cite

SOARES, G. G.; DIAS, L. A.; CUNHA JÚNIOR, A. S. A not delayed learning: considerations about youth and adult education. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 1, p. e11183, 2022. DOI: 10.22481/redupa.v1.11183. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/11183. Acesso em: 27 sep. 2024.