Discent perspective on the impacts of student housing on the students’ permanence at the university

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v1.11350

Keywords:

student housing, permanence, higher education

Abstract

This article aims to analyze the impacts of Student Housing on the permanence of students in higher education, from the perspective of the residents themselves. For this, the unit of analysis is the university residence of the State University of Southwest Bahia (UESB), campus of Vitória da Conquista, Bahia, 09 (nine) resident students were interviewed. Bibliographic, documentary and field research were used methodologically. The findings showed positive and negative impacts of the student housing on the permanence of students. For the research participants, student housing is a relevant base for their permanence at the university, furthermore, they understand the student assistance as a basic-need attendance, with the need of improvement and greater investment in infrastructure and expansion of decision places for the students’ participation.

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Author Biographies

Marília do Amparo Alves Gomes, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB); Programa de Pós-Graduação em Educação PPGEd/UESB; Membro do Grupo de Pesquisa em Ludicidade, Didática, Política e Práxis Educacional – LUDIPPE e Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas para a Educação Superior - GEPPS. Contribuição de autoria: curadoria de dados, conceituação, análise formal, investigação, redação do rascunho original, revisão do texto final. Lattes: http://lattes.cnpq.br/7614322814249

Ennia Débora Passos Braga Pires, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação PPGEd da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB); Líder do Grupo de Pesquisa em Ludicidade, Didática, Política e Práxis Educacional (LUDIPPE). Contribuição de autoria: análise dos dados, redação e revisão do texto final. Lattes: http://lattes.cnpq.br/3730763511772600

Soane Santos Silva, Secretaria Municipal de Educação Itapetinga Bahia - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) - Programa de Pós Graduação em Educação PPGEd/UESB; Docente da Secretaria Municipal de Educação de Itapetinga – BA; Membro do Grupo de Pesquisa em Ludicidade, Didática, Política e Práxis Educacional – LUDIPPE. Contribuição de autoria: análise dos dados, redação e revisão do texto final. Lattes:  http://lattes.cnpq.br/6435277194616735

 

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Published

2022-10-06

How to Cite

GOMES, M. do A. A.; PIRES, E. D. P. B.; SANTOS SILVA, S. Discent perspective on the impacts of student housing on the students’ permanence at the university. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 1, p. e11350, 2022. DOI: 10.22481/redupa.v1.11350. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/11350. Acesso em: 27 jul. 2024.