Child development and the integration of digital technologies in education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v3.13801

Keywords:

child development, early childhood education, digital technologies

Abstract

The integral development of the learner is one of the main challenges in the current scenario of Early Childhood Education. This discussion becomes even more relevant when we consider the learning experience with remote teaching during the covid-19 pandemic. Thus, the objectives of this study were defined: to investigate the implications of Digital Information and Communication Technologies for the integral development of children in the Early Childhood Education stage; to understand the historical context of the evolution of technologies in the educational environment and child development; to identify the possibilities and contributions of the integration of emerging technologies in the context of Early Childhood Education. To this end, an exploratory bibliographical research was carried out, with qualitative data analysis. It was found that the integration of technologies can contribute to the development of children when pedagogical practices seek to enable learning through an intentional and planned teaching action.

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Author Biographies

Bruna Silva Felix, Must University - Estados Unidos

Mestre em Tecnologias Emergentes em Educação pela Must University; Especialista em Gestão e Coordenação Pedagógica pela Faculdade do Maciço de Baturité. Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual Vale do Acaraú.

Contribuição de autoria: pesquisa bibliográfica, análise de dados, escrita do texto.

Maria Inês Crnkovic Octaviani, Must University - Estados Unidos

Doutora em Educação (UFSCar); Mestre em Educação (UFSCar); Especialista em Direito e Gestão Educacional (ILAPE); Especialista em Planejamento, Implementação e Gestão da EaD (UFF); Graduada em Pedagogia (UFSCar).

Contribuição de autoria: orientação e revisão final.

Rafaela de Oliveira Falcão Freitas, Universidade Estadual do Ceará - Brasil

Doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (UECE); Mestre em Psicologia pela Universidade de Fortaleza (UNIFOR); Especialista em Psicopedagogia Clínica e Institucional e Graduada em Pedagogia (UECE).

Contribuição de autoria: análise de dados, escrita do texto, revisão final.

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Published

2024-01-15

How to Cite

FELIX, B. S.; OCTAVIANI, M. I. C.; FREITAS, R. . de O. F. Child development and the integration of digital technologies in education. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 3, p. e13801, 2024. DOI: 10.22481/redupa.v3.13801. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/13801. Acesso em: 17 may. 2024.