We need to talk about remote teaching and teaching practice in the first year of the Covid-19 pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v3.14655

Keywords:

pandemic, remote teaching, teaching practice

Abstract

Review of the book “We need to talk about remote teaching and teaching practice in the first year of the Covid-19 pandemic”, organized by Janine Marta Coelho Rodrigues and Priscila Morgana Galdino dos Santos, published by Editora do CCTA.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Silmara Cavalcante Oliveira de Araujo, Universidade Federal de Sergipe - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Federal de Sergipe (UFS). Docente de Língua Inglesa no SESI - DR/SE. Foi bolsista CAPES no Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (Pibid), subprojeto Inglês, entre 2018 e 2020, e no Programa Residência Pedagógica, área Inglês, entre 2020 e 2021. Contribuição de autoria: autor

Cristiano Mezzaroba, Universidade Federal de Sergipe - Brasil

Doutor em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Professor do Departamento de Educação Física na Unviersidade Federal de Sergipe (UFS) e Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFS (PPGED/UFS). Líder do GEPESCEF – Grupo de Estudos e Pesquisas Sociedade, Cultura e Educação Física.

Contribuição de autoria: autor

References

RODRIGUES, Janine Marta Coelho; SANTOS, Priscila Morgana Galdino dos (org.). Reflexões e desafios das novas práticas docentes em tempos de pandemia [recurso eletrônico]. João Pessoa: Editora do CCTA, 2020.

Published

2024-12-02

How to Cite

ARAUJO, S. C. O. de; MEZZAROBA, C. We need to talk about remote teaching and teaching practice in the first year of the Covid-19 pandemic. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 3, p. e14655, 2024. DOI: 10.22481/redupa.v3.14655. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/14655. Acesso em: 23 jan. 2025.