History of women in early childhood education: teaching possibilities based on the work “Frida Kahlo”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v4i11.13607

Keywords:

Teaching, Frida Kahlo, History of Women

Abstract

This text seeks to raise some reflections on the needs and possibilities of developing teaching practices that meet and promote the appreciation of women's history, starting from early childhood education. To do this, I draw on observations from gender studies and women's history to discuss the possibilities of using literature as a mediator for this proposal. Thus, based on the selection of the work “Frida Kahlo”, by Nadia Fink and Pitu Saá, from the Antiprincesas Collection, published by Chirimbote SUR, I establish reflections and raise possibilities of how to conduct educational practices from early childhood education to the appreciation of history of the women.

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Author Biography

Elenice de Paula, Secretaria do Estado da Educação do Paraná

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Catarina, UFSC. Graduação em História pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (2008), graduação em Pedagogia pelo Centro Universitário Internacional e graduação em Sociologia pela Universidade Paulista. Professora de Sociologia - Secretaria do Estado da Educação do Paraná. 

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Published

2023-12-30

How to Cite

Paula, E. de. (2023). History of women in early childhood education: teaching possibilities based on the work “Frida Kahlo”. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 4(11), 1-13. https://doi.org/10.22481/reed.v4i11.13607