THE IMPLICATIONS OF THE EXTENSION PROJECT “COLLABORATIVE TUTORIALS IN LITERACY” IN INITIAL TEACHER TRAINING: CONTEXTS AND LEARNINGS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v4i11.14006

Keywords:

Literacy; University Extension; Initial formation; Pedagogy.

Abstract

This article aims to analyze the implications of the extension project “Collaborative Tutoring in Literacy” for initial teacher training, in order to identify the execution contexts and learning of two Pedagogy graduates, from the State University of Santa Cruz - UESC. The study is based on qualitative research, with an exploratory and descriptive nature. We used the semi-structured interview as an instrument for data production. The data reveal that university extension was configured as a vehicle to bring undergraduate students closer to the professional teaching field, which contributed to the socialization of experiences, construction of new knowledge and knowledge, reflection and sharing of experiences that favored the constitution of the teaching identity. The extension project made it possible to build new links between the university and the school of education, thus strengthening teacher training and education in UESC's area of ​​inclusion.

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Author Biographies

Alba Lúcia Gonçalves, Universidade Estadual de Santa Cruz

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Professora Titular no Departamento de Ciências da Educação da Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC) - Brasil.

Lilian Moreira Cruz, Universidade Estadual de Santa Cruz

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA), Docente adjunta da Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC), Docente do Programa de Pós-graduação em Educação/UESC- Brasil. Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Infantil/UESC. Grupo de Estudo e Pesquisas em Gênero e Sexualidade (UESB), Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação.

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Published

2023-12-09

How to Cite

Gonçalves, A. L., & Cruz, L. M. . (2023). THE IMPLICATIONS OF THE EXTENSION PROJECT “COLLABORATIVE TUTORIALS IN LITERACY” IN INITIAL TEACHER TRAINING: CONTEXTS AND LEARNINGS. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 4(11), 1-18. https://doi.org/10.22481/reed.v4i11.14006