NEW TECHNOLOGIES IN THE POST-METHOD CONDITION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7668

Keywords:

New technologies, Digital literacy, Post method condition, Teaching-learning

Abstract

In this article, we present a dialogical view between the importance of new technologies in teaching and the prospects of the post-method condition (KUMARAVADIVELU, 2008). Based on studies of digital literacy (RIBEIRO, 2009; SOARES, 2002) and considering the evolution of cyberculture, we discuss the diversity of teaching-learning methods and models, in order to propose a discussion on the emergence of different challenges in teaching and learning and point out ways for the convergence of approaches that address the demands of the information society. At the end of this article we present the guidelines for research with new literacies proposed by Lankshear and Knobel (2013), which can serve as a parameter for works with new technologies in the post-method condition.

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Author Biographies

Jadson de Carvalho Borges, Universidade Estadual de Santa Cruz - Brasil

Mestre em Letras: Linguagens e Representações pela Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)

Álex de Carvalho Ferreira, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Graduado em Licenciatura em Física pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), integrante do Centro de Pesquisa de Estudos Pedagógicos (CEPEP/UESB) e membro do grupo de pesquisa em Educação Científica da UEL

Eliane Gomes Oliveira de Carvalho, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Graduanda em Pedagogia pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), membro do Centro de Pesquisa de Estudos Pedagógicos (CEPEP/UESB).

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Published

2020-12-31

How to Cite

Borges, J. de C., Ferreira, Álex de C., & Carvalho, E. G. O. de. (2020). NEW TECHNOLOGIES IN THE POST-METHOD CONDITION. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 1(2), 270-283. https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7668

Issue

Section

Artigos