EDUCATION IN EXTREME-RIGHT TIMES: EDUCATIONAL AND TECHNOLOGICAL ABANDONMENT IN THE FIELD

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v2i3.8097

Keywords:

Extreme-Right, Digital Technology, Field Education

Abstract

This article presents an analysis of the influence of extreme right-wing ideals for the abandonment of rural schools, and focuses on the technological infrastructure of schools, with emphasis on the state of Bahia. We used the exploratory qualitative methodology, carried out through bibliographic review, which focused on reports, articles, dissertations and other documents. We found through research that the extreme right is constantly acting in order to promote education without a critical content, completely focused on capital's desires, which has negative consequences for the countryside since investment in rural schools is reduced, and such a decrease reverberates, mostly, in losses in Digital Technology in field schools, which generates educational inequalities, digital exclusion and citizens who will not have the necessary knowledge to use Digital Technologies, hindering their learning.

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Author Biographies

Igor Tairone Ramos dos Santos, Universidade Federal da Bahia - Brasil

Doutorando em Educação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa em Movimentos Sociais, Diversidade e Educação do Campo e Cidade/GEPEMDECC. Graduado em Relações Internacionais pela Universidade Federal da Paraíba. Graduando em Letras-LIBRAS.

Eliane Nascimento dos Santos, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestra em Ensino pelo Programa de Pós-Graduação PPGEn/UESB. Graduada em Pedagogia pela UESB. Pós-Graduada em Coordenação Escola EaD pela UFBA. Professora da Educação Básica no município de Vitória da Conquista/BA. Membro do Grupo de Pesquisa Estudos Movimentos Sociais, Diversidade e Educação do Campo e da Cidade, (GEPEMDECC/CNPq). 

Arlete Ramos dos Santos, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Doutora   em   Educação, pela   Universidade   Federal   de   Minas   Gerais (UFMG); Professora   Titular   da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB); docente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UESC e  do  Programa  de  Pós--Graduação  em  Educação  da  UESB;  Coordenadora  do  Grupo  de  Estudos Movimentos    Sociais,    Diversidade    e    Educação    do    Campo    e    da    Cidade    (GEPEMDECC/CNPq). 

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Published

2021-03-31

How to Cite

Santos, I. T. R. dos, Santos, E. N. dos, & Santos, A. R. dos. (2021). EDUCATION IN EXTREME-RIGHT TIMES: EDUCATIONAL AND TECHNOLOGICAL ABANDONMENT IN THE FIELD. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 2(3), 47-70. https://doi.org/10.22481/reed.v2i3.8097

Issue

Section

Dossiê Temático