SCIENCE AND CIVIL SOCIETY UNDER NECROPOLITICS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v2i3.8100

Keywords:

Education, Necropolitics, Negationism, Reationary, Science

Abstract

In this article, through evidence, facts and scientific theories, we seek to rationalize elements of daily life arising from the most recent reationary and negationism in Brazil and in the world. Reationarism and negationism are ways of thinking and acting that make up the political structure of the world extreme right and are crucial parts of anti-science movements and progressive policies. They also integrate what we call necropolitics, an order of actions that drive social inequalities around the world and that has been sheltered in Brazil through the phenomenon of Bolsonarism. In this context, we analyze the reationary and negationist daily life of the world extreme right and of Brazil, in order to understand the motivations and consequences in the most diverse and important areas that make up civil society, focusing on science, education and health

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Author Biographies

Everton Henrique Eleutério Fargoni, Universidade Federal de São Carlos - Brasil

Pedagogo, Pesquisador e Mestrando em Educação na Universidade Federal de São Carlos – UFSCar. Membro pesquisador do eixo ‘Produção de Conhecimento’ da Rede Universitas/BR.  

Mayna Zacarias, Universidade Federal de São Carlos - Brasil

Pedagoga, Mestranda em Educação na Universidade Federal de São Carlos – UFSCar.

William Augusto Vicente, Universidade Federal de São Carlos - Brasil

Graduando em Licenciatura em Filosofia na Universidade Federal de São Carlos – UFSCar.

João dos Reis Silva Júnior, Universidade Federal de São Carlos - Brasil

Professor Titular do Departamento de Educação – DEd e do Programa de Pós-Graduação em Educação – PPGE da Universidade Federal de São Carlos. Livre-Docente em Educação na Universidade de São Paulo – USP.

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Published

2021-03-31

How to Cite

Fargoni, E. H. E., Zacarias, M., Vicente, W. A., & Silva Júnior, J. dos R. (2021). SCIENCE AND CIVIL SOCIETY UNDER NECROPOLITICS. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 2(3), 15-33. https://doi.org/10.22481/reed.v2i3.8100

Issue

Section

Dossiê Temático