ENSINO REMOTO EMERGENCIAL E O ESTÁGIO SUPERVISIONADO EM EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA DA COVID-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v2i4.8318

Keywords:

Supervised internship, Emergency Remote Teaching, Pandemic

Abstract

This qualitative approach research aimed to investigate the challenges experienced by students of the Pedagogy Degree Course at the Federal University of Pará, Altamira University Campus, during the Supervised Internship Curricular Activity carried out through emergency Remote Teaching (ERE), due the COVID-19 pandemic. Twenty students from two classes who entered the years 2016 and 2017 participated in this research. The techniques used to collect the data were the semi-structured questionnaire elaborated on the Google Forms virtual platform and interview via WhatsApp audio message. The results show that students find it difficult to access the internet, use digital platforms and interact with individuals in the internship locus. However, these barriers were gradually overcome, and the internships contributed significantly to the construction of new teaching knowledge and significant pedagogical practices.

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Author Biographies

Samara Mauad, Universidade Federal do Pará

Graduada em Licenciatura Plena em Pedagogia. Com experiência na tecitura de escolas comunitárias, atuando com os temas: educação popular e educação de jovens e adultos (EJA).

 

Léia Gonçalves de Freitas, Universidade Federal do Pará

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Pará (UFPA, 2019) e professora da Universidade Federal do Pará, Campus Altamira, atua nas áreas de Estágio Supervisionado em ambientes escolares e não escolares. Tem experiencia na área dos estudos da infância e na Educação Infantil, atuando principalmente, nos seguintes temas: educação, práticas educativas e formação de professores. Coordena o Grupo de Estudo e Pesquisa Infâncias Amazônicas e Formação Docente (GEPIAFD). Coordenadora de Estágio Supervisionado da Faculdade de Educação/UFPA/Campus Universitário de Altamira.

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Published

2021-06-30

How to Cite

Mauad, S., & Freitas, L. G. de . (2021). ENSINO REMOTO EMERGENCIAL E O ESTÁGIO SUPERVISIONADO EM EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA DA COVID-19. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 2(4), 1-27. https://doi.org/10.22481/reed.v2i4.8318

Issue

Section

Dossiê Temático