Formative assessment in youth and adults learning: a case study of the Namacula education center

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v2.12099

Keywords:

evaluation, learning, education, formative

Abstract

This article aims to understand the formative assessment in the learning of Adults at the Namacula Education Center. The research was conducted by qualitative and exploratory methodology. For data collection, observation and interviews with teachers and students were used. With regard to data analysis, data triangulation and content analysis were used. Research shows that, the strategies used by teachers do not focus on the practice of formative learning assessment, assessment policies do not take into account youth and adult education, especially their learning needs and motivations. To this end, it is necessary to monitor the implementation of the Youth and Adult Education policy, making it necessary to improve the operating conditions of the schools, and the training of teachers and their remuneration.

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Author Biographies

Momade Raúl Suquia, Universidade Rovuma – Moçambique

Mestrando em Avaliação Educacional pela Universidade Rovuma Extensão do Niassa. Licenciado em PAGE pela Universidade Pedagógica Delegação do Niassa. Contribuição: Autor.  

Félix Lucas Muhoro, Universidade Rovuma – Moçambique

Mestrando em Avaliação Educacional pela Universidade Rovuma Extensão do Niassa. Licenciado em História pela Universidade Pedagógica Delegação do Niassa. Contribuição: Autor.

Agostinho Rosário Teimoso, Universidade Rovuma – Moçambique

Mestrando em Avaliação Educacional, Universidade Rovuma – Extensão de Niassa. Licenciado em Ensino de Química pela Universidade Pedagógica, Delegação de Niassa. Pesquisador do Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NUPECE). Contribuição: Autor.

Arlindo Pichesse Naciaia, Universidade Rovuma – Moçambique

Mestrando em Avaliação Educacional, Universidade Rovuma – Extensão de Niassa. Licenciado em Ensino de Língua Portuguesa pela Universidade Pedagógica, Delegação de Niassa. Pesquisador do Núcleo de Pesquisa em Educação e Contextualização no Ensino (NUPECE). Contribuição: Autor.

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Published

2023-05-03

How to Cite

SUQUIA, M. R.; MUHORO, F. L.; TEIMOSO, A. R.; NACIAIA, A. P. Formative assessment in youth and adults learning: a case study of the Namacula education center. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 2, p. e12099, 2023. DOI: 10.22481/redupa.v2.12099. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/12099. Acesso em: 27 jul. 2024.