Playing in times of pandemic from the perspective of historical-cultural theory

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v2.12237

Keywords:

early childhood education, historical-cultural theory, playing, Covid-19

Abstract

The proposed article refers to pedagogical practices in Early Childhood Education. As a central theme, we present the changes and adaptations of Playing in the pandemic by covid-19. In this sense, the research in question tries to understand the importance of Playing considering the period of social isolation based on the historical-cultural Theory approach and what pedagogical practices the professors- researchers are developing in this context in order to contribute to new studies and reflections. This is a document analysis and data collection, exploratory study, because were analyzed free materials produced to the educational public during isolation in social networks and virtual communities. The discussion of the results allowed us to verify that the materials produced are a great possibility of dialogue and training in the educational and scientific field and that Playing needs more and more a differentiated perspective.

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Author Biographies

Isabeli Rodrigues, Universidade Estadual de Ponta Grossa - Brasil

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Ponta Grossa. Professora de Educação Infantil.Educação Infantil. Voluntária do programa de Iniciação Cientifica UEPG (Provic). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa em Educação Infantil (GEPEEDI) e do Grupo de Estudos e Pesquisa sobre o Trabalho Docente (GEPTRADO). Contribuição de autoria: pesquisadora/autora principal

Daiana Camargo, Universidade Estadual de Ponta Grossa - Brasil

Doutora em Ciências de la Educación pela Universidad Nacional de La Plata -AR (2018). Professora no Departamento de Pedagogia da Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). Membro do Grupo de Estudos, Pesquisa e Extensão em Educação Infantil – GEPEEDI (CNPq-UEPG). Contribuição de autoria: co-autoria; revisão de texto.

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Published

2023-04-01

How to Cite

RODRIGUES, I.; CAMARGO, D. Playing in times of pandemic from the perspective of historical-cultural theory. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 2, p. e12237, 2023. DOI: 10.22481/redupa.v2.12237. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/12237. Acesso em: 27 jul. 2024.