Education financing requirements in Mozambique: fundamentals and sustainability

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v2.12757

Keywords:

Mozambique, financing, education and sustainability

Abstract

On the assumptions of education financing in Mozambique: Fundamentals and sustainability is a study that aims to analyze the effectiveness of financing policies and the sustainability of education in Mozambique. In methodological terms, a qualitative approach materialized by the bibliographic method was adopted, limiting itself to raising data from theoretical references already published in books and scientific articles. After triangulating the data, the results obtained show that the financing of the education sector is based on the State budget. However, due to the complexity of investment needs for the sector, in the context in which the State is unable to bear all the expenses arising from the budget deficit, it is a reflection of external funds (World Bank and International Monetary Fund). Furthermore, funding is the result of Public-Private Partnerships framed in educational public policies and, in part, to support the international goals and agenda (agenda 2020-2030, Millennium Development Goals).

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Author Biographies

Abissalão Rafael Saimone Chadza, Universidade Rovuma – Mocambique

Mestrando em Avaliação Educacional pela Universidade Rovuma – Moçambique. Licenciado em Ensino de Português com Habilitações em Inglês pela Universidade Pedagógica. Membro do Núcleo de Pesquisa na UniRovuma- Extensão de Niassa. Linha de pesquisa: Avaliação das Reformas e Inovações Curriculares.  Contribuição: Autor.

Arlindo Pichesse Naciaia, Universidade Rovuma – Mocambique

Mestrando em Avaliação Educacional pela Universidade Rovuma – Moçambique. Licenciado em Ensino de língua portuguesa, pela Universidade Pedagógica. Docente de língua portuguesa na Escola Secundária Geral de Lichinga ˗ Niassa. Pesquisador e membro do Núcleo de Pesquisa de Educação e Contextualização no Ensino (NUPECE)  ˗ Extensão de Niassa. Contribuição: autor.

Saide Aquimo, Universidade Rovuma – Mocambique

Mestrando em Avaliação Educacional pela Universidade Rovuma – Moçambique. Licenciado em Ensino Básico pela Universidade Pedagógica. Técnico da Direcção Provincial de Educação – Niassa. Contribuição: autor.

References

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Published

2023-07-17

How to Cite

CHADZA, A. R. S.; NACIAIA, A. P.; AQUIMO, S. Education financing requirements in Mozambique: fundamentals and sustainability. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 2, p. e12757, 2023. DOI: 10.22481/redupa.v2.12757. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/12757. Acesso em: 18 may. 2024.