CHILDREN AND SOCIAL VALUES TRANSMITTED THROUGH PLAY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v2i6.9803

Keywords:

Play, Children, Social values

Abstract

Despite the advances of technology and its attractiveness in children, play continues to produce benefits to physical, spiritual and cognitive development during the childhood phase. As a necessary condition for the child's existence, the act of playing can transmit values that add to the personal and collective formation of those involved, because it is through social values that children build meanings of harmony, respect, solidarity, cooperation among their peers, family and community. It is observed that the space for play is a reality far from school practices in children's daily lives. On playing, this work investigated the subjective aspects and interpretations of social values instilled in playing with country children in a settlement in the Federal District.

 

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Author Biographies

Camila Freitas de Santana, Universidade de Brasília

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação da Faculdade de Educação na Universidade de Brasília - PPGE/UnB. Atua na linha de pesquisa: Educação Ambiental e Educação do Campo. Participante do Grupo de Pesquisa: Educação, Ecologia Humana e Transdisciplinaridade. Vinculada ao projeto de pesquisa- Conexão com a Natureza das crianças camponesas: um estudo com crianças campesinas no DF. Atuou como monitora e estagiária da disciplina de graduação Psicologia Social da Educação no 1º/2019. Licenciada em Pedagogia pela Universidade de Brasília. Atuou no Programa de Educação Tutorial da Universidade de Brasília (2013- 2015) PET-Educação/UnB.

Marcela Pesci Peruzzo, Universidade de Brasília

Pesquisadora voluntária e membro ativo do grupo Ecohumana: Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Ambiental e Ecologia Humana, vinculado ao grupo de pesquisa Educação, Ecologia Humana e Transdisciplinaridade. Mestre em Educação na linha de pesquisa Educação Ambiental e do Campo - Faculdade de Educação da Universidade de Brasília - UnB (2018), com pesquisa: Conectividade com a natureza: um estudo vivencial com hortas em uma instituição de ensino superior do DF. Possui especialização lato sensu em Educação Ambiental para a Sustentabilidade pelo Senac (2016). Licenciada em Biologia pela Universidade Cruzeiro do Sul - UDF (2016) e graduação em Engenharia Agronômica pela Universidade Estadual do Norte do Paraná - UENP - Campus Luiz Meneghel (2009). Atuando principalmente nos seguintes temas: Educação; Educação Ambiental, Educação do Campo; Agricultura Familiar, Sustentabilidade, Horticultura Orgânica e Plantas Ornamentais.

Luiz Gonzaga Lapa , Universidade de Brasília

Doutor em Educação pela Universidade de Brasília. Atua em grupos de pesquisa na Universidade de Brasília e Universidade Estadual Paulista. E-mail: lapalipe@gmail.com.

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Published

2021-12-31

How to Cite

Santana, C. F. de, Peruzzo, M. P., & Lapa , L. G. (2021). CHILDREN AND SOCIAL VALUES TRANSMITTED THROUGH PLAY. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 2(6), 1-15. https://doi.org/10.22481/reed.v2i6.9803

Issue

Section

Dossiê Temático