A utilização de jogos educativos no contexto de uma melhor aprendizagem: relato de experiência

Authors

  • Amanda Caroline Biazon
  • Alessio Gava

DOI:

https://doi.org/10.22481/rid-uesb.v5i2.7162

Keywords:

Maths Games; Teaching Practices; Teaching-Learning Process.

Abstract

Employing recreational activities in the teaching field, such as playing educational games in class, is nowadays a common practice. In this paper, an experience that took place in a state college in Paraná, as part of the PIBID program, will be presented. Considerations about the use and the contribution of Maths games in the teaching-learning process, together with a reflection on the importance of these resources and didactic strategies as learning object and reinforcement, will also be proposed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARBOSA, S. L. P.; CARVALHO, T. O. Jogos Matemáticos como Metodologia de Ensino Aprendizagem das Operações com Números Inteiros. Programa de Desenvolvimento da Educação. Londrina/PR, 2009.
Disponível em: <http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/1948-8.pdf>. Acesso em: 15/10/2019.
CABRAL, M. A. A utilização de jogos no ensino de matemática. Trabalho de Conclusão de Curso, Universidade Federal de Santa Catarina. Florianópolis/SC, 2006.
CURY, A. Filhos brilhantes Alunos fascinantes. Rio de Janeiro/RJ: Sextante, 2006.
FLEMMING, D. M.; COLLAÇO DE MELLO, A. C. Criatividade Jogos Didáticos. São José: Saint-Germain, 2003.
STAREPRAVO, A. R. Jogos, desafios e descobertas: o jogo e a matemática no ensino fundamental – séries iniciais. Curitiba/PR: Renascer, 1999.

Published

2020-08-02

How to Cite

Biazon, A. C., & Gava, A. (2020). A utilização de jogos educativos no contexto de uma melhor aprendizagem: relato de experiência. Revista De Iniciação à Docência, 5(2), 85-93. https://doi.org/10.22481/rid-uesb.v5i2.7162