30 points of new education by Adolphe Ferrière in Brazilian researches: a state of knowledge

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v2.12159

Keywords:

30 points, new education, new school

Abstract

This article aims to map Brazilian research that mention the 30 points of Educação Nova. For this, a mapping of researches that mention these points was carried out, through a State of Knowledge. As a result, we can summarize the views of the authors of the mapped studies as follows: the 30 points of Educação Nova were written and are part of the legacy of the Swiss educator Adolphe Ferrière, considered one of the main ideologues of the New School Movement. These points were published for the first time in 1915, in the preface to the book by Faria Vasconcelos: “Une école nouvelle en Belgique”. In the end, we hope that this mapping can motivate further research on the 30 points of Educação Nova, given its importance for the New School movement, given its importance for the New School movement, whose principles are still part of an idea of school education far from being implemented.

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Author Biographies

Ari Teixeira Almeida Neto, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza – Brasil

Mestre em Educação pela UFSCar, campus Sorocaba. Professor do Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza, CEETEPS, Itapetininga, São Paulo. Contribuição de autoria: coleta e análise dos dados, escrita do artigo.

Ivan Fortunato, Instituto Federal de São Paulo – Brasil

Doutor em Humanidades, Direitos e Outras Legitimidades (FFLCH/USP, 2022), Doutor em Desenvolvimento Humano e Tecnologias (IB/UNESP, 2018) e Doutor em Geografia (IGCE/UNESP, 2014). Professor em regime de dedicação exclusiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Contribuição de autoria: análise dos dados, escrita do artigo.

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Published

2023-03-01

How to Cite

ALMEIDA NETO, A. T.; FORTUNATO, I. 30 points of new education by Adolphe Ferrière in Brazilian researches: a state of knowledge. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 2, p. e12159, 2023. DOI: 10.22481/redupa.v2.12159. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/12159. Acesso em: 27 jul. 2024.