Evaluación del programa de pedagogía general del primer año del curso de educación primaria en el instituto superior de ciencias de la educación de Cabinda, Angola

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v2.13528

Keywords:

program evaluation, model, general pedagogy

Abstract

This article refers to the evaluation of the General Pedagogy Program in the First Year of the Primary Education Course at the Instituto Superior de Ciências da Educacao de Cabinda. The problematic situation identified throughout the research gave rise to the following investigation problem: How to evaluate the General Pedagogy Program in the 1st Year of the Primary Education Course at ISCED in Cabinda? In order to contribute to the resolution of this problem, the following general objective was formulated: to propose an evaluation model of the General Pedagogy Program in the first year of the aforementioned Course, which contributes to its improvement. The methods used in this research were: theoretical, empirical and mathematical. The technique used as an instrument for data collection was the questionnaire; this allowed us to identify and analyze the following aspects: update and evaluation of the General Pedagogy Program; use of a model for its evaluation; methodology used in the elaboration of the curricular programs. However, the ISCED in Cabinda-Angola needs to assume a program evaluation model for this discipline, in order to contribute to the improvement of the General Pedagogy discipline

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Author Biographies

Marcos João Púcuta Púcuta, Instituto Superior de Ciências da Educação - Angola

Doutor em Ciências Pedagógicas pela Universidade de Ciências Pedagógicas Enrique José Varona, Cidade de Havana (2016). É professor Auxiliar, efetivo a tempo integral no Instituto Superior de Ciências da Educação em Cabinda. Contribuição da autoria: coleta e análise dos dados, escrita do artigo

Bonifácio dos Santos Luemba, Instituto Superior de Ciências da Educação - Angola

Mestre em Metodologias de Ensino, integrado pelo Instituto Superior de Ciências da Educação. É funcionário efetivo no Instituto Superior de Ciências da Educação em Cabinda. Contribuição da autoria: coleta e análise dos dados, escrita do artigo.

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Published

2023-09-07

How to Cite

PÚCUTA, M. J. P.; LUEMBA, B. dos S. Evaluación del programa de pedagogía general del primer año del curso de educación primaria en el instituto superior de ciencias de la educación de Cabinda, Angola. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 2, p. e13528, 2023. DOI: 10.22481/redupa.v2.13528. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/13528. Acesso em: 18 may. 2024.