Turma da Mônica Comics: challenges in Teaching History

Authors

  • Ana Priscila de Oliveira Boa Sorte Universidade Estadual de Maringá
  • Elisangela Alves dos Reis Universidade Estadual de Maringá

DOI:

https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10797

Keywords:

Memory, History, Teaching, Comics, Racism, Indigenous

Abstract

This work aims to report an experience, demonstrating on the results achieved through the comics of Turma da Mônica in the teaching of Brazilian History, especially the history of blacks and indigenous people in our country, for students from 15 to 17 years old. years old belonging to the Paulo Alberto Tomazinho state school in the city of Umuarama in northwest Paraná in the year 2020. The comics are part of the methodology we use to help students understand the history of Brazil, indigenous and African history and the prejudices that existing against them. Data were obtained from questionnaires, tests and review of averages through school reports. With these analyzes it is concluded that the comics of Turma da Mônica can contribute to the teaching-learning in the discipline of History of Brazil.

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Author Biographies

Ana Priscila de Oliveira Boa Sorte, Universidade Estadual de Maringá

Pós-graduada em Métodos e Técnicas de Ensino pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR). E-mail: boasorteboni@gmail.com

Elisangela Alves dos Reis, Universidade Estadual de Maringá

Doutora em Educação na Linha de Pesquisa "História e Historiografia da Educação" pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). E-mail: 01048799@alunos.unipar.br

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Published

2022-12-26

How to Cite

Boa Sorte, A. P. de O., & Reis, E. A. dos. (2022). Turma da Mônica Comics: challenges in Teaching History. Revista De Iniciação à Docência, 7(2), 26-40. https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10797