School advisor: challenges and resolutions of resolving conflicts in the school environment

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/riduesb.v8i1.11731

Keywords:

Educational advisor, Advisor's role, Conflict mediation

Abstract

The present core regarding the role of the Educational Advisor through the school scope, the true role of the Advisor its history, professional ethics and its role, in short, will show a little of the work that if developed with clarity and seriousness will have a satisfactory result in the end of the year. To carry out this, we opted for a bibliographical review focusing on the theme. The same is justified in view of the reality and the need to have an educational advisor in schools, where he performs several important functions. This establishes the objective of publicizing the importance of the role of the Educational Advisor within the school, providing opportunities for everyone to benefit from work that is extremely necessary today. The work of an educational advisor is of great importance, complexity and responsibility and, for it to be carried out satisfactorily, a lot is required of this professional, not only in terms of training, constant updating and personality characteristics, but also of ethical behavior.

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Author Biographies

Vinicius da Silva Freitas, Universidade Estácio de Sá

Doutorando em Educação pela Universidade Estácio de Sá (UNESA). viniciuscarvalho34@hotmail.com.  https://orcid.org/0000-0003-2920-3998.

Leandro Pedrazzi Leal, Universidade Estácio de Sá

Mestrando em Educação (2022-2024). Graduado em Licenciatura em Pedagogia (2018). Graduando de Licenciatura em Geografia (2022-2023). Especialização em Educação Especial Especial e Inclusiva (2021). Especialização em Gestão Educacional com habilitação em Administração, Supervisão, Orientação e Inspeção Escolar (2019) . Especialização em Psicopedagogia Clínico Institucional (2019). Atualmente atua no Instituto de Pesquisas Educacionais como Coordenador de Educação Especial e Inclusiva. Possui vinculo como docente da Educação Básica na Prefeitura Municipal de Itapemirim. Tem experiencia com práticas Educativas na Educação Especial e Inclusiva e na Alfabetização e Letramento nas séries Iniciais do Ensino Fundamental. 

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Published

2023-06-26

How to Cite

Freitas, V. da S., & Leal, L. P. (2023). School advisor: challenges and resolutions of resolving conflicts in the school environment. Revista De Iniciação à Docência, 8(1), e11731, 1-15. https://doi.org/10.22481/riduesb.v8i1.11731

Issue

Section

Dossiê: Cultura de paz