Presentation: Teacher training in a culture of peace, sustainability, solidarity and social justice
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v8i1.12896Keywords:
Culture of Peace, Teacher Training, Social Justice, Solidarity, SustainabilityAbstract
The theme of this dossier is based on the importance of answering the question: What is the role of education in the reconstruction of increasingly democratic societies in terms of peace, sustainability, solidarity and social justice? From this perspective, the Revista Iniciação à Docência (RID) presents the thematic Dossier “Training teachers in a culture of peace, sustainability, solidarity and social justice.” With the aim of publicizing and disseminating articles and theoretical essays that can provoke reflection on the subject in question, especially with regard to teacher training in today's society.
Downloads
References
ALCANTUD-DÍAZ, María (coord.). Research, Teaching and Actions in Higher Education on the UN Sustainable Development Goals. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing , 2021.
ARNOVE, Robert F.; TORRES, Carlos Alberto; FRANZ, Stepehen. Educación comparada. La dialéctica de los global y lo local. Valencia: Tirant lo Blanch, 2016.
COMISSÃO INTERNACIONAL SOBRE O FUTURO DA EDUCAÇÃO. Re-imaginar juntos os nossos futuros: um novo contrato social para a educação. 2021. Paris: UNESCO.
COMISSÃO MUNDIAL DO AMBIENTE E DO DESENVOLVIMENTO. O nosso futuro comum. Assembleia Geral das Nações Unidas, 1987.
DEWEY, John. Mi credo pedagógico. León: Universidad de León, 1997. [Texto nas duas línguas, com introdução de José Beltrán-Llavador e Francisco Beltrán-Llavador. Tradução de Fernando Beltrán-Llavador].
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. 17. ed.Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da esperança: um reencontro com a pedagogia do oprimido. 1. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 2013.
LATOUR, Bruno. Onde estou?: Lições do confinamento para uso dos terrestres. Rio de Janeiro: Bazar do Tempo, 2021.
MOLINA-LUQUE, Fidel. El nuevo contrato social entre generaciones. Elogio de la profiguración. Madrid: Catarata, 2021.
MORIN, Edgar; Aboussalam, Sabah. É hora de mudarmos de via - As lições do coronavírus. Rio de Janeiro: Editora Bertrand Brasil, 2020.
UNESCO. Repensar a educação: rumo a um bem comum global? Paris: UNESCO, 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista de Iniciação à Docência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.