Supervised Internship in Undergraduate Programs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/riduesb.v9i1.14885

Keywords:

Internship, Graduation, Teacher training

Abstract

This thematic dossier aims to disseminate research and supervised internship actions that are being developed in Brazil. It is known about the different perspectives inherent to supervised internship actions in the country. Pimenta and Lima (2017) present the relationships and aspirations of the theory and practice of supervised internship and these can be corroborated in the articles presented in this dossier.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Edvonete Souza de Alencar, Universidade de Brasília/Universidade Federal de Grande Dourados

Doutora em Educação Matemática pela PUC-SP. Atualmente é Professora Adjunta do Magistério Superior na Universidade de Brasília - Faculdade de Educação. Trabalhou na Universidade Federal de Grande Dourados - UFGD - na Faculdade de Educação - FAED.

Etienne Lautenschlager, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutora em Neurociência e Cognição pela Universidade Federal do ABC. Atualmente é Professora Adjunta e Chefe do Departamento de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN/CERES).

References

PIMENTA, Selma Garrido; LIMA, Maria Socorro Lucena. Estágio e docência: diferentes concepções. 5ª ed. (revista). São Paulo: Cortez, 2017.

Published

2024-05-28

How to Cite

Alencar, E. S. de, & Lautenschlager, E. (2024). Supervised Internship in Undergraduate Programs. Revista De Iniciação à Docência, 9(1), e14885, 1-4. https://doi.org/10.22481/riduesb.v9i1.14885

Issue

Section

Dossiê: Estágio Supervisionado nas Licenciaturas