Early education teachers in the time of covid-19: experience report on remote activities
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v6i1.8397Keywords:
early education; remote teaching; pandemic; covid-19.Abstract
The COVID-19 pandemic caused by coronavirus has affected several sectors, including the educational one. In this context, Education Departments have restructured their schools and implemented actions aiming at preventing the spread of contagious. One of these actions was the replacement of face-to-face teaching by remote teaching. Accordingly, this article aims to share experiences of early education teachers on activities that have been developed in this phase of the Basic Education. The teachers involved in the present study work at a Public Center for Early Childhood Education located in a city of São Paulo State. The experience report method was used.
Downloads
References
ARRUDA, Eucidio Pimenta. Educação Remota Emergencial: elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de Covid-19. EmRede, v. 7, n. 1, p. 257-275, 2020.
BRASIL. Portaria n.º 343, de 17 de março de 2020. Dispõe sobre a substituição das aulas presenciais por aulas em meios digitais enquanto durar a situação de pandemia do Novo Coronavírus - COVID-19. Diário Oficial da União, 2020a. Seção 1, p. 39. Disponível em: http://www.in.gov.br/en/web/dou/-/portaria-n-343-de-17-de-marco-de-2020-248564376 Acesso em: 11 julho 2020.
BRASIL. Portaria n.º 544, de 16 de junho de 2020. Dispõe sobre a substituição das aulas presenciais por aulas em meios digitais, enquanto durar a situação de pandemia do novo coronavírus - Covid-19, e revoga as Portarias MEC nº 343, de 17 de março de 2020, nº 345, de 19 de março de 2020, e nº 473, de 12 de maio de 2020. Diário Oficial da União, 2020b. Seção 1, p. 62. Disponível em: https://abmes.org.br/arquivos/legislacoes/Portaria-mec-544-2020-06-16.pdf. Acesso em: 11 julho 2020.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria da Educação Básica. Base Nacional Comum Curricular. Brasília/DF, 2018.
FORTUNATO, Ivan. O relato de experiência como método de pesquisa educacional. In: Fortunato, Ivan; SHIGUNOV NETO, Alexandre (org). Método(s) de Pesquisa em Educação. São Paulo: Edições Hipótese, 2018. p.37-50.
JOYE, Cassandra Ribeiro.; MOREIRA, Marília Maia; ROCHA, Sinara Socorro Duarte. Educação a Distância ou Atividade Educacional Remota Emergencial: em busca do elo perdido da educação escolar em tempos de COVID-19. Research, Society and Development, v. 9, n. 7, p.1-29, 2020.
SANTOS, Javan Sami Araújo; TRAJANO JÚNIOR, Salatiel Braga. Propositivas de um plano de contigenciamento em tempos de COVID-19: da secretaria às escolas de Rio Largo – AL. Revista Educação Básica em Foco, v.1, n.1, p.1-5, 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista de Iniciação à Docência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.