TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PIBID EM TEMPOS DE PANDEMIA

DIÁLOGO SOBRE PRÁTICAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/folio.v14i1.10729

Keywords:

Letramento crítico; Pandemia; Pibid; Práticas docentes; Tecnologias digitais.

Abstract

This article aims to present practical experiences in two federal universities in northeastern Brazil from the perspective of the coordinators in the area of ​​English in the Institutional Scholarship Program for Teaching Initiation (Pibid) funded by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (Pibid) Capes) during the pandemic period due to COVID-19. Both works were developed to meet the challenges imposed by remote teaching requiring the use of digital technologies present in social practices applied for didactic-pedagogical purposes. Among several resources, we chose to detail the role of students in the construction of meanings in English with Instagram and Podcast through the lens of critical literacy.

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Author Biographies

Cátia Veneziano Pitombeira, Universidade Federal de Alagoas (Ufal)

Doutora em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (Pus-SP). Professora da Universidade Federal de Alagoas (Ufal).

Ana Karina de Oliveira Nascimento, Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Doutora em Letras (Estudos Linguísticos e Literários em Inglês) pela Universidade de São Paulo (Usp). Professora da Universidade Federal de Sergipe (UFS).

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Published

2022-08-26

How to Cite

Pitombeira, C. V. ., & Nascimento, A. K. de O. . (2022). TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PIBID EM TEMPOS DE PANDEMIA: DIÁLOGO SOBRE PRÁTICAS. fólio - Revista De Letras, 14(1). https://doi.org/10.22481/folio.v14i1.10729

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