QUANTITATIVE RESEARCH AND EDUCATION: CHALLENGES AND POTENTIALITIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5637

Keywords:

National sample, Quantitative, Questionnaires

Abstract

Developing large-scale research in education requires access to a great amount of data, which involves the participation of many collaborators. In addition to considering Brazilian geographical dimension and its regional particularities, it is necessary to have an efficient logistics for the successful development of studies. This paper shares and reflects on a number of quantitative and large-scale research in the context of science teaching pointing out theoretical-methodological aspects, some challenges and the investigation possibilities to obtain nationwide representative data. The results demonstrate that collaborative work should be part of research providing the integration and discussion among all those involved in the research. When designing research with these characteristics it is necessary to consider the particularities of the schools and universities so that all institutions interact and perform as trainers during data generation and treatment.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Graciela da Silva Oliveira, Universidade Federal de Mato Grosso - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Docente do Instituto de Biociências, da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Campus de Cuiabá – MT.

Ana Paula Zampieri Silva de Pietri, Associação Cidade Escola Aprendiz - Brasil

Doutora em Biologia pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Gestora de Projetos Pedagógicos em Educação Integral – Associação Cidade Escola Aprendiz (Centro de Referências em Educação Integral). São Paulo – SP.

Nelio Bizzo, Universidade de São Paulo - Brasil

Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Professor Titular da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo e Universidade Federal de São Paulo, Campus Diadema. Coordenador científico do Núcleo de Pesquisa em Educação, Divulgação e Epistemologia da Evolução (EDEVO-Darwin), da Pró-Reitoria de Pesquisa da USP e do Projeto Temático BIOTA/Fapesp-Educação (2018-2023), que articula cinco instituições acadêmicas (USP, UFABC, UNIFESP, USCS e Instituto Butantan).

Published

2019-09-17

How to Cite

OLIVEIRA, G. da S.; SILVA DE PIETRI, A. P. Z.; BIZZO, N. QUANTITATIVE RESEARCH AND EDUCATION: CHALLENGES AND POTENTIALITIES. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 34, p. 526-541, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i34.5637. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5637. Acesso em: 3 jul. 2024.