La INTERDISCIPLINARIEDAD INTRÍNSECA EN LAS ACCIONES DESARROLLADAS EN EL PIBID

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5506

Palabras clave:

Teacher Training, Interdisciplinary, PIBID

Resumen

This research analyzes issues related to the implementation of interdisciplinary approaches in the different subprojects under development in PIBID/UEL. For this purpose, we deepen in teacher training and the concept of interdisciplinarity. Theoretically, we approach how the interdisciplinarity is presented in the official documents which rule PIBID, so the methodological choice was the documentary analysis. Empirically, we collected data from the reports of the participants during an event and we focused on the study of a project developed in the area of Mathematics, with the African Culture theme. The data analysis points out that the interdisciplinarity included in PIBID / UEL materializes from projects and/or subjects under the regency of the teacher of specific areas. We are faced with the challenge of understanding such transdisciplinary actions and expanding them to other subprojects.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Ana Márcia Fernandes Tucci de Carvalho, Universidade Estadual de Londrina - Brasil

Doutora em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Professora da Universidade Estadual de Londrina (UEL), Docente do Programa de Pós-Graduação Mestrado Profissional em Matemática (PROMAT). Membro do Grupo de Pesquisa História na Educação Matemática.

Andreia Maria Cavaminami Lugle, Universidade Estadual de Londrina - Brasil

Doutora em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Professora da Universidade Estadual de Londrina (UEL). Membro do Grupo de Pesquisa História e Ensino de História.

Sandra Regina Ferreira de Oliveira

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Professora da Universidade Estadual de Londrina (UEL). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação. Membro do Grupo de Pesquisa História e Ensino de História.

Publicado

2019-08-26

Cómo citar

TUCCI DE CARVALHO, A. M. F.; LUGLE, A. M. C.; DE OLIVEIRA, S. R. F. La INTERDISCIPLINARIEDAD INTRÍNSECA EN LAS ACCIONES DESARROLLADAS EN EL PIBID. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 34, p. 211-231, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i34.5506. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5506. Acesso em: 4 ene. 2025.