EL ARTE PIDE PASAJE: EM BUSCA DE LA DESMEDICALIZACIÓN DE LA EDUCACIÓN

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5865

Palabras clave:

Psicología educativa y escolar, Arte, Medicalización de la educación

Resumen

This article presents research results aimed at reflecting on the practice of the school psychologist with teachers, in view of the current medicalization context of education. Activities were proposed and tools offered with art to rethink its practice. We proposed four meetings with teachers of a Public Institution of Early Childhood Education. We analyzed the potentialities and limits of the work developed from the manifestations of a teacher who participated in the study. We could see the impacts and transformations generated by art in the practices of this teacher.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Camila Silva Marques Serrati, Universidade Federal de Uberlândia - Brasil

Mestrado em Psicologia (em curso), Universidade Federal de Uberlândia (UFU); Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Uberlândia, Minas Gerais, Brasil; Programa de Pós-Graduação em Psicologia; Grupo de Pesquisa em Processos Psicossociais em Saúde e Educação.

Anabela Almeida Costa e Santos Peretta, Universidade Federal de Uberlândia - Brasil

Doutora em Psicologia Escolar e Desenvolvimento Humano pela USP. Professora do Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal de Uberlândia, Membro do Grupo de Pesquisa Psicologia, Educação e Teoria Histórico-Cultural.

Publicado

2019-12-04

Cómo citar

MARQUES SERRATI, C. S.; COSTA E SANTOS PERETTA, A. A. EL ARTE PIDE PASAJE: EM BUSCA DE LA DESMEDICALIZACIÓN DE LA EDUCACIÓN. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 36, p. 202-223, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i36.5865. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5865. Acesso em: 24 ago. 2024.

Número

Sección

Dossier temático