STUDENT SOCIO-PSYCHOLOGICAL EXPECTATIONS FROM STUDYING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTION: SATISFACTION DEGREE AND IMPLEMENTATION EVALUATION

Autores

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5890

Palavras-chave:

jovens estudantes, atividades educativas, expectativas

Resumo

O objetivo do estudo é analisar a implementação das expectativas dos alunos de estudar na Universidade. O método principal para o estudo desse problema é o método do questionário, que permite o estudo mais qualitativo e aprofundado das expectativas dos jovens em relação ao ensino superior. É revelado que os problemas existentes têm um impacto negativo na atitude dos alunos em relação à sua instituição educacional e, consequentemente, reduzir sua imagem aos olhos dos futuros alunos e do público em geral. Os dados obtidos neste trabalho podem ser utilizados nas áreas de psicologia da educação, psicologia da idade, psicologia social, pedagogia, sociologia, bem como para o desenvolvimento teórico adicional desta questão.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Metrics

Carregando Métricas ...

Biografia do Autor

Rimma R. Khanmurzina, Kazan Innovative University - Russia

PhD in Education, Associate Professor of the Department of Pedagogical Psychology and Pedagogics, Kazan Innovative University named after V. G. Timiryasov, Kazan, Russia.

Denis G. Shelevoi, Pacific State University - Russia

PhD in Economics, Associate Professor of the Department of Economics and Management in Construction, Pacific State University, Khabarovsk, Russia.

Larisa I. Tararina, Russian State Social University - Russia

PhD in Education, Associate Professor of the Department of Linguistics and Translation, Russian State Social University, Moscow, Russia.

Elena Yu. Mazhuga, Jewish University - Russia

PhD in Law, Associate Professor, Head of the Department of Legal Disciplines, Jewish University, Moscow, Russia.

Maxim S. Fabrikov, Vladimir State University - Russia

PhD in Education, Vice-Rector for Administrative Work and Management of Economic Complex, Vladimir State University named after Alexander Grigorievich and Nikolai Grigorievich Stoletov, Vladimir, Russia.

Larisa A. Kosolapova, Perm State University - Russia

PhD in Education, Professor, Head of the Department of Pedagogy, Perm State University, Perm, Russia.

Anna I. Skorobogatova, Kazan Innovative University - Russia

PhD in Education, Associate Professor, Head of the Department of Pedagogical Psychology and Pedagogics, Kazan Innovative University named after V. G. Timiryasov, Kazan, Russia.

Maria A. Matveeva, Russian Transport University - Russia

PhD in Law, Associate Professor of the Department of Transport Law, Russian Transport University (RUT MIIT), Moscow, Russia.

Downloads

Publicado

2019-12-04

Como Citar

KHANMURZINA, R. R.; SHELEVOI, D. G.; TARARINA, L. I.; MAZHUGA, E. Y.; FABRIKOV, M. S.; KOSOLAPOVA, L. A.; SKOROBOGATOVA, A. I.; MATVEEVA, M. A. STUDENT SOCIO-PSYCHOLOGICAL EXPECTATIONS FROM STUDYING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTION: SATISFACTION DEGREE AND IMPLEMENTATION EVALUATION. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 36, p. 319-329, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i36.5890. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5890. Acesso em: 26 abr. 2024.