THE AESTHETICAL LITERACY IN THE CONSOLIDATION OF READING AND WRITING OF YOUNG AND ADULT PEASANTS

Autores

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i35.5703

Palavras-chave:

Aesthetic Literacy, Arts, Rural Education, Theoretical Thought, Young and Adults Education

Resumo

The main objective of this research is to investigate how aesthetic literacy is developed from visual signs and writing to understand the reality of Brazilian youth and adult rural education. This study was based on Historical-Cultural theory and had as a method the Didactic-Formative Experiment. Correcting or alleviating problems that appear in reading and writing, seeking to improve them is a way of thinking about a possibility of multi literacy, in which the aesthetic literacy configures an essential aspect, because in the research, the students started to write better after producing comics books. They improved their writing. This is beautiful, beauty: character of well- done; coherent, defined, with good form.

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Biografia do Autor

Gustavo Cunha de Araújo, Universidade Federal do Tocantins - Brasil

Doutor em Educação, UNESP; Universidade Federal do Tocantins, UFT - Brasil; Programa de Pós-Graduação em Educação; Grupo de Pesquisa em Artes Visuais e Educação - GPAVE.

José Carlos Miguel, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Brasil

Livre-Docente em Educação Matemática, UNESP; Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, UNESP - Brasil; Programa de Pós-Graduação em Educação; Grupo de Pesquisa sobre Formação de Educadores GP-FORME.

Edimila Matos da Silva, Universidade Federal do Tocantins - Brasil

Licenciada em Educação do Campo com habilitação em Artes e Música, UFT; Universidade Federal do Tocantins, UFT - Brasil; Pesquisadora de Iniciação Científica; Grupo de Pesquisa em Artes Visuais e Educação - GPAVE.

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Publicado

2019-10-01

Como Citar

Araújo G. C. de; MIGUEL, J. C.; SILVA, E. M. da. THE AESTHETICAL LITERACY IN THE CONSOLIDATION OF READING AND WRITING OF YOUNG AND ADULT PEASANTS. Práxis Educacional, [S. l.], v. 15, n. 35, p. 246-272, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i35.5703. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5703. Acesso em: 26 set. 2021.