VER PARA CRER? DESAFIOS EDUCACIONAIS SOBRE O PODER DA FOTOGRAFIA
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxis.v14i29.4105Abstract
Este artigo pretende reflectir acerca dos desafios educacionais levantados pelo poder da fotografia. Traça-se um contexto histórico e cultural em torno da invenção da fotografia, abordando a sua receptividade, a sua capacidade de espelhar a realidade e a sua elevação ao estatuto de arte. Abordam-se ainda os poderes da fotografia (dizer a verdade, manipular, encenar e ver alem do visível), sobretudo a partir dos ensaios de Roland Barthes, Walter Benjamin e Susan Sontag. Por fim, reflecte-se sobre a forma como a imagem fotográfica condiciona as experiências dos indivíduos.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format; Adapt - remix, transform, and build from the material for any purpose, even commercially. This license is acceptable for Free Cultural Works. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must appropriately give credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.