SOCIAL POLICIES AND PRACTICES IN THE STATE OF PARAÍBA APPLIED TO THE FORMATION PROCESS OF EJA WORKERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i41.6479

Keywords:

Youth and Adult Education, EJA worker, EJA Educational Policies

Abstract

The aim of the present research is to analyze the training process of young and adult education workers (EJA), with emphasis on social policies and practices that concern this educational modality in the state of Paraíba. The research sought to identify the positive and / or negative aspects presented by EJA students, as well as the profile of students, in an educational institution in the state of Paraíba. The research followed the qualitative approach and was carried out based on the focus group method; and the Collective Subject Discourse-DSC technique was used for result analysis. By analyzing participants’ speeches and the assessed documents, with emphasis on the state of Paraíba, it was possible perceiving the factors relevant for the positive and negative aspects of social policies and practices. Results in the current research have shown important information for the current context, because despite the positive and conformist speeches, calls for help and for a more just society prevailed, which should provide basic conditions and access to Education for all, according to the right guaranteed by law.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Eloíde Teles Silva Grisi, Universidade Federal da Paraíba - Brasil

Possui Mestrado em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB). É analista de qualidade acadêmica na Laureate Brasil. Pesquisadora no Grupo de Pesquisa em Avaliação da Educação Superior (GAES).

Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra, Universidade Federal da Paraíba - Brasil

Possui Pós-Doutorado pela Universidade do Porto – Portugal (FPCEUP), com Doutorado em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB). É professora associada III da UFPB. É professora dos quadros permanentes dos Programas de Pós-Graduação em Educação (PPGE) e de Políticas Públicas, Gestão e Avaliação da Educação Superior (MPPGAV) da UFPB; Líder do Grupo de Pesquisa em Avaliação da Educação Superior- GAES-CNPq.

Joseval dos Reis Miranda, Universidade Federal da Paraíba - Brasil

Possui Doutorado em Educação pela Universidade de Brasília (UnB). É professor adjunto IV da UFPB. É professor dos quadros permanentes dos Programas de Pós-Graduação em Educação (PPGE) e do Mestrado Profissional em Letras-PROFLETRAS da UFPB; Líder do Grupo de Pesquisa em Gênero, Educação, Diversidade e Inclusão.

Published

2020-09-07

How to Cite

TELES SILVA GRISI, E.; GONÇALVES VIEIRA GUERRA, M. das G. .; DOS REIS MIRANDA, J. . SOCIAL POLICIES AND PRACTICES IN THE STATE OF PARAÍBA APPLIED TO THE FORMATION PROCESS OF EJA WORKERS. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 41, p. 681-707, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i41.6479. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6479. Acesso em: 21 nov. 2024.