Cultura, currículo e diversidade étnicorracial: algumas proposições
Keywords:
Cultura, Currículo, Descolonização curricular, Diversidade étnicorracialAbstract
Este trabalho reflete acerca da relação entre cultura, currículo e diversidade étnicorracial, no sentido de pensar em que medida a escola tem conseguido dialogar com as diferenças culturais, sobretudo com aquelas que dizem respeito aos valores civilizatórios afro-brasileiros, a partir da Lei 10.639/03, que determina a obrigatoriedade do ensino de História da África e Cultura Afro-Brasileira nos sistemas de ensino que compõem a educação básica no Brasil. Ao problematizar essa relação, faz-se necessário construir uma política de descolonização dos currículos, como forma de valorizar e assegurar as diferenças culturais que se fazem presentes no contexto escolar.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format; Adapt - remix, transform, and build from the material for any purpose, even commercially. This license is acceptable for Free Cultural Works. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must appropriately give credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.