PRESENTATION OF THE THEMATIC DOSSIER: PRESERVICE TEACHING TRAINING IN SCHOOL CONTEXTS AND THE THEORY/PRACTICE BINOMIAL IN THE SUPERVISED PRACTICUM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/rpe.v16i43.7664

Keywords:

Teacher education, Supervised practicum, Theory and practice

Abstract

This opening paper of the special discusses the initial training of teachers in school contexts and the binomial theory-practice focusing, in particular, on supervised practicum. By means of two statements, we seek to demonstrate that each element of the binomial taken in isolation tends not to fulfill its formative purpose. Still, it aims to share different ways of seeing supervised practicum in opening paper of the special discusses the initial training of teachers in school contexts and the binomial theory-practice focusing, in particular, on supervised practicum. By means of two statements, we seek to demonstrate that each element of the binomial as spaces for the construction of apprehension, deepening and understanding work on the problems that involve education.

 

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Author Biographies

Osmar Hélio Alves Araújo, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Doutor em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Professor Adjunto do Departamento de Educação da Universidade Federal da Paraíba (UFPB), Brasil. É Líder do Grupo de Pesquisa “Laboratório de práticas, estudos e pesquisas em formação de professores – Universidade e Escolas de Educação Básica (Laconex@o/UFPB)”

Ivan Fortunato, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - IFSP / Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Doutor em Desenvolvimento Humano e Tecnologias e Doutor em Geografia, ambos pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Rio Claro. Professor em regime de dedicação exclusiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar, campus Sorocaba.

Emerson Augusto de Medeiros, Universidade Federal Rural do Semi-Árido - UFERSA

Doutor em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE). Professor Adjunto do Departamento de Ciências Humanas da Universidade Federal Rural do Semi-Árido (DCH/UFERSA), Brasil. É membro dos Grupos de Pesquisa “Educação, Memórias, (Auto) Biografia e Inclusão” da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (GEPEMABI/UERN), “Educação, Discursos e Sociedade” (GEPEDS/UFERSA) e “Laboratório de práticas, estudos e pesquisas em formação de professores – Universidade e Escolas de Educação Básica (Laconex@o/UFPB)”.

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Published

2020-12-01

How to Cite

ALVES ARAÚJO, O. H. .; FORTUNATO, I. .; DE MEDEIROS, E. A. . PRESENTATION OF THE THEMATIC DOSSIER: PRESERVICE TEACHING TRAINING IN SCHOOL CONTEXTS AND THE THEORY/PRACTICE BINOMIAL IN THE SUPERVISED PRACTICUM. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 43, p. 13-28, 2020. DOI: 10.22481/rpe.v16i43.7664. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/7664. Acesso em: 2 oct. 2024.