UTILIZACIÓN DE ARTEFACTOS GOOGLE FOR EDUCATION EN ESTRATEGIAS PENSADAS PARA METODOLOGÍAS ACTIVAS

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5468

Palabras clave:

Google For Education, Active Methodologies, College education

Resumen

 This article focuses on teaching strategies and Google For Education artifacts used in education through active methodologies. The goal is to spark the debate for the use of Google For Education artifacts in teaching strategies for an active methodology. It is a qualitative research, of a bibliographic nature, with search of materials in books, periodicals, annals of events, among others. We highlight as main results five strategies that enable active teaching methodologies, which are: Problem-based learning; Project-based learning; Peer learning; Team-based learning; and Inverted Classroom. We conclude that the Google For Education artifacts contain several possibilities for a quality teaching that can offer autonomy to the student besides the possibility of use in the different strategies mentioned, in order to have an education by active methodologies.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Louise de Quadros da Silva, Universidade La Salle - Brasil

Mestranda em Educação na Universidade La Salle Canoas/RS. Bolsista Institucional. Integrante do grupo de pesquisa Gestão Educacional nos diferentes contextos.

Paulo Fossatti, Universidade La Salle - Brasil

Doutor em Educação. Reitor da Universidade La Salle, Canoas/RS e docente do PPG Educação desta universidade. Líder do grupo de pesquisa Gestão Educacional nos diferentes contextos.

Hildegard Susana Jung, Universidade La Salle - Brasil

Doutora em Educação. Docente do Curso de Pedagogia e colaboradora do PPG Educação da Universidade La Salle Canoas/RS. Integrante do grupo de pesquisa Gestão Educacional nos diferentes contextos.

Publicado

2019-08-26

Cómo citar

DA SILVA, L. de Q.; FOSSATTI, P.; JUNG, H. S. UTILIZACIÓN DE ARTEFACTOS GOOGLE FOR EDUCATION EN ESTRATEGIAS PENSADAS PARA METODOLOGÍAS ACTIVAS. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 34, p. 106-126, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i34.5468. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5468. Acesso em: 22 jul. 2024.