TEACHER TRAINING AND LUDICITY: CONTEMPORARY REFLECTIONS IN A CONTEXT OF CHANGES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7901

Keywords:

Contemporaneity, Ludicity, Teacher Education

Abstract

This text focuses on teacher training and playfulness in contemporary times. These are reflections based on authors such as Luckesi (1998, 2000, 2002, 2004, 2005, 2007, 2014) and Lopes (2004, 2014) and others. The objective was to analyze, in a contextual context, teacher education in the context of contemporary changes and its articulation with ludicity. Thus, it intended to promote reflections regarding the role of ludicity in teacher education and the possibilities of this training being potentially ludicity. The discussion takes place in three parts: 1) Teacher training in contemporary times and possible scenarios; 2) Ludicity for which it is necessary; 3) Teacher training (potentially) playful. In this way, we were able to dialogue with the proposed themes and we understand that the challenges are set, we need to learn to overcome them, therefore, another training is necessary.

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Author Biography

Lúcia Gracia Ferreira, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia- Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Pós-doutorado pela Universidade Federal da Bahia (UFBA) e Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Professora da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia (UFRB) e da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia-Itapetinga (UESB). Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Bahia e Programa de Pós-Graduação em Educação Científica, Inclusão e Diversidade da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia e do Grupo de Pesquisa e Estudos Pedagógicos/UESB e Docência, Currículo e Formação/UFRB.

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Published

2020-12-31

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Ferreira, L. G. (2020). TEACHER TRAINING AND LUDICITY: CONTEMPORARY REFLECTIONS IN A CONTEXT OF CHANGES. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 1(2), 410-431. https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7901

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