No. 29 (2023): EDUCATION AND RELIGIOSITY DOSSIER

					View No. 29 (2023): EDUCATION AND RELIGIOSITY DOSSIER

DOSSIÊ EDUCAÇÃO E RELIGIOSIDADE

Ano XVII, n. 29, Jan./Jun. 2023

Published: 2023-06-28

PÁGINAS INICIAIS

APRESENTAÇÃO

  • PRESENTATION - Education and Religiosity Dossier

    Zamara Araujo
    9-11
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12909

ARTIGOS - DOSSIÊ TEMÁTICO

  • RELIGION AS EDUCATION: WHAT FIELD IS THIS?

    Maria Betânia Albuquerque, Marcio Barradas Sousa
    12-26
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12329
  • RELIGIOUS EDUCATION FOR AUTONOMY: NOTES ON RELIGIOSITY, EDUCATION AND DIVERSITY

    Elisa Rodrigues, Giovanna Sarto
    27-46
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12777
  • QUANDO A RELIGIÃO VAI À ESCOLA: DESAFIOS E PERSPECTIVAS NO CAMPO EDUCACIONAL BRASILEIRO

    Andréa Lúcia da Silva de Paiva
    47-66
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12335
  • HACIA UNA EDUCACIÓN RELIGIOSA INTERCULTURAL. NOTAS ECHUSÍACAS

    Cristina Borges
    67-78
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12334
  • RELIGIOUS EDUCATION AS A PROPOSAL FOR INTERCULTURAL EDUCATION AND POSSIBILITIES TO COMBAT RELIGIOUS INTOLERANCE IN BAIXADA FLUMINENSE

    Gerson Lourenço Pereira
    79-94
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12251
  • RACISM HURTS THE BODY, THE HEAD, THE JOKE. THE TERREIRO TAKES CARE OF THE HURT THAT RACISM DOES

    Stela Guedes Caputo, Elaine Di Carlantonio
    95-104
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12778
  • TRAINING DIMENSIONS IN AFRO-BRAZILIAN MATRIX TERRITORIES: NOTES OF A “RESEARCHER - ABIAN”

    Mical de Melo Marcelino, Marana de Oliveira Pires Coelho
    105-122
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12347
  • “WE CAN TALK ABOUT EVERYTHING, BUT WHEN IT COMES TO RELIGION, IT'S LIKE WALKING ON THIN ICE”:

    Benício Backes, José Licínio Backes
    123-135
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12427
  • APROXIMAÇÕES FILOSÓFICAS E HISTÓRICAS ENTRE A TEOLOGIA DA EDUCAÇÃO E A PEDAGOGIA SOCIAL

    Klyvia Larissa de Andrade Silva Vieira, Sueli Ribeiro Mota Souza
    136-152
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12637
  • SIMONE WEIL: ATTENTION, SPIRITUALITY, EDUCATIONAL ATTITUDE

    Bárbara Romeika Rodrigues Marques
    153-167
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12320
  • A ESPIRITUALIDADE NA EDUCAÇÃO DE PAULO FREIRE E BELL HOOKS

    Teresa Christina da Cruz Bezerra, Henrique de Moraes Junior, Ivanilde Apoluceno de Oliveira
    168-183
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12293
  • EDUCAÇÃO EM RELIGIOSIDADE: DESAFIOS E PERSPECTIVAS

    Sonia de Itoz
    184-196
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12248
  • THE RELIGIOUS EXPERIENCES OF EARLY CHILDHOOD TEACHERS AND THE WRITING OF OPINIONS: THE GENDER IN QUESTION

    Adriane Knoblauch, Leniara Pellegrinello Camargo
    197-211
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12341
  • THE PRACTICE OF RELIGIOSITIES IN THE ASSOCIATION OF PROTECTION AND ASSISTANCE TO THE CONDEMNED – APAC AND ITS EDUCATIONAL PROCESSES

    Elenice Maria Cammarosano Onofre , Maximiliana Martins Nogueira
    212-221
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12779
  • EDUCAÇÃO E RELIGIOSIDADE: FUNDAMENTOS INTERDISCIPLINARES NA GESTÃO DE CONFLITOS INTERPESSOAIS

    Jacqueline Crepaldi-Souza, Soraya Cristina Dias Ferreira
    222-239
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12304
  • TELEVISÃO, EDUCAÇÃO E RELIGIOSIDADE: EXPERIÊNCIAS NO CAMPO DO ENSINO RELIGIOSO E DA SOCIOLOGIA

    Taciana Brasil, Paulo Vinícius Faria Pereira
    240-251
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12345
  • MULTIPLE FACETS OF SPIRITUALITY AND RELIGIOSITY IN THE COVID-19 PANDEMIC

    José Aparecido Da Silva, Rosemary Conceição dos Santos , Luis Antonio Monteiro Campos , Raphaela Schiassi Hernandes
    252-266
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12907
  • INFLUÊNCIA DA RELIGIOSIDADE NA COMPREENSÃO DE EVOLUÇÃO POR OUVINTES DA MESA-REDONDA “DESMISTIFICANDO O ENSINO DE EVOLUÇÃO”

    Luiz Alberto Machado de Souza , Luciana Aguilar-Aleixo
    307-320
    DOI: https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12409

ARTIGOS - FLUXO CONTÍNUO