AS READING PRACTICES OF PHYSICAL EDUCATION LICENSING STUDENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5904

Keywords:

Teacher academic formation, Reading practices, Physical Education

Abstract

Inserted in the field of discussions on academic literacy, with a closer look at the initial teacher formation processes, this article brings the results of a study that aimed to verify the reading practices of students of a licensing degree in Physical Education and the contribution that the academic formation brings to the expansion of these practices. The data were obtained from the application of a questionnaire to 69 incoming and graduating students. The results point to incipient reading practices, to prevalence of academic articles reading and to strategies of repeating the reading of the text aiming to a better understanding. Tardif (2011), Andrade (2007), Kleiman (2006) and Fiad (2011) theoretically based the research.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Rosana Mara Koerner, Universidade da Região de Joinville - Brasil

Doutora em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Professora da Universidade da Região de Joinville (UNIVILLE). Docente do Programa de Mestrado em Educação da UNIVILLE. Coordenadora do Grupo de Pesquisa Letramento no Trabalho e na Formação de Professores (LETRAFOR).

Márcia Nagel Cristofolini, Escola Municipal Tancredo de Almeida Neves - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade da Região de Joinville (UNIVILLE). Professora da Escola Municipal Tancredo de Almeida Neves, Garuva – SC. Participante do Grupo de Pesquisa Letramento no Trabalho e na Formação de Professores (LETRAFOR).

Débora Duarte Monney, Escola de Educação Básica Dr. Jorge Lacerda - Brasil

Mestre em Educação pela Universidade da Região de Joinville (UNIVILLE). Docente da Escola de Educação Básica Dr. Jorge Lacerda, Joinville – SC. Participou do Grupo de Pesquisas Letramento no Trabalho e na Formação de Professores (LETRAFOR).

Published

2019-12-04

How to Cite

KOERNER, R. M.; CRISTOFOLINI, M. N.; MONNEY, D. D. AS READING PRACTICES OF PHYSICAL EDUCATION LICENSING STUDENTS. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 15, n. 36, p. 514-530, 2019. DOI: 10.22481/praxisedu.v15i36.5904. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5904. Acesso em: 22 nov. 2024.