USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TEACHING OF ENGLISH LANGUAGE AND ITS CHALLENGES IN TEACHER TRAINING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i41.6483

Keywords:

English Language, Training of Teachers, Information and Communication Technologies

Abstract

The present work aims to identify the benefits and challenges of teaching English tied to the use of Information and Communication Technologies (ICT's), in addition to analyzing the training of teachers for the critical use of these tools in the classroom. To this do so, a brief literature review was conducted that brings up names such as FRANCO (2018), IFA (2006), MOITA LOPES (2008), RODRIGUES (2016) and other theorists who added in their knowledge on the theme addressed here. As a result, it is demonstrated that the traditional methodology of teaching English supported by the whiteboard and orality generates disinterest, demotivation and consequently hinders the language learning process. The study allows us to conclude that in the current period, technologies are already part of reality inside and outside schools and so teachers are urged to constantly update the domain of new languages, that is, they must also be digitally literate. Instruction on the didactic use of ICT is essential in order to give opportunities for English language classes more aligned with the digital age.

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Author Biographies

Denilson Marques dos Santos, Universidade do Estado do Pará – Brasil

Mestrado (em curso / 2020-2022), Universidade do Estado do Pará / UEPA; MBA em Gestão Educacional e Docência do Ensino Básico e Superior (concluída), Instituto Carreira; Pedagogo, Universidade Estácio de Sá (UNESA);  Secretaria Executiva de Educação (SEDUC-PA) - Brasil; Programa de Pós-Graduação em Filosofia; Grupo de Pesquisa FILOSOFIA PRÁTICA (Política, Ética e Direito) / UFPA/IFCH-FAFil.

Maria Cecilia Fagundes da Costa, Universidade Anhanguera – Brasil

Especialização em Políticas e Direitos da Criança, Adolescente e Juventude (em curso / 2020- 2021), Grupo Educacional YADAIM OVDOT - Brasil; Programa de Pós-Graduação em Serviço Social; Grupo de Pesquisa Políticas Públicas e Direitos Humanos.

Denise Marques dos Santos, Faculdade Pan Amazônica – Brasil

MBA em Gestão e Recursos Humanos (concluída), Instituto Carreira; Direito (em curso / 2020- 2025) Faculdade Cosmopolita - Brasil; Programa de Pós-Graduação em Educação; Grupo de Pesquisa FILOSOFIA PRÁTICA (Política, Ética e Direito) / UFPA/IFCH-FAFil (ouvinte).

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Published

2020-09-07

How to Cite

DOS SANTOS, D. M.; FAGUNDES DA COSTA, M. C. .; MARQUES DOS SANTOS, D. . USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TEACHING OF ENGLISH LANGUAGE AND ITS CHALLENGES IN TEACHER TRAINING. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 41, p. 787-801, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i41.6483. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6483. Acesso em: 22 jul. 2024.