Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Submissions
Indexers
Contact
Search
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2024): (Jan./Jun.) - Sertanias: Revista de Ciências Humanas e Sociais
Vol. 5 No. 1 (2024): (Jan./Jun.) - Sertanias: Revista de Ciências Humanas e Sociais
Published:
2024-08-31
Editorial
Editorial
José Valdir Jesus de Santana, José Ricardo Marques dos Santos
1-3
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Mandume and other stories: counter-colonial discourses in Chimamanda and Emicida
Roberta Teixeira Nascimento
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15151
“For my bros i also kill and die outside the law”: friendship, honor and conflict in factional dynamics
Janrryer Mota Santos, José Miranda Oliveira Júnior
1-13
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15144
Case study on the shelter for children and adolescents in Vitória da Conquista – Bahia, Brazil
Bruna Silva da Hora, Marcela de Oliveira Pessôa
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15242
Notes on Patriarchy, Gender, and City in Sumer, 4th to 2nd Millennia B.C.E.
Washington Ramos dos Santos Júnior
1-31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.13346
Subversion of sex, gender ideology and consequences of the Feminist Movement: an analysis of anti-feminist agendas
Milena Rodrigues Carneiro de Melo
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15275
Decoloniality in Science education: a look at ethnic-racial relationships
Rafael Casaes de Brito, Catiana Nery Leal
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.14261
The Pedagogical Residency Program, teacher training in the context of the Chemistry degree at the Federal Institute of Bahia, Porto Seguro Campus: possible effects
Renata Teixeira Nascimento, Kátia Silva Santos
1-37
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15138
The pedagogical profile and the perception of baian teachers on the literacy of children with intellectual disabilities
Geane Patrícia Novaes
1-29
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.15142
Childhood, health, and body in an anthropological approach in early childhood education
Beatriz Brandão dos Santos, Lenine Bandeira da Costa
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.14229
Ensaios
The black implication
Juliano Gadelha
1-29
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/sertanias.v5i1.14254
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Template
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
More read articles
Contribuições da Pedagogia para se pensar as relações de saber e gênero na escola contemporânea
1589
A educação intercultural e os desafios para a escola e docentes do campo
557
Modos e formas de apropriação da escola pelas comunidades remanescentes de quilombo: alguns apontamentos
483
Das relações raciais à educação para as relações étnico-raciais no Brasil: alguns apontamentos
438
Entre o mundo material e o mundo espiritual: magia, religiosidade e catolicismo popular em um município de Minas Gerais
326
Current Issue