THE PAULINE SISTERS AND AN EDUCATIONAL PROJECT FOR THE MEDIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i38.5992

Keywords:

Education, Paulinas Sisters, Medias

Abstract

The present article considers to present the congregation of the Paulinas Sisters, whose charisma it is the evangelização for the medias. When using the medias: periodic, radio, musical sector, television, Biblical formation and communication, promotion of courses and academic formation for the communication, the congregation aims at the dissemination of religious values as bedding for the social promotion of the citizens. The estimated used theoreticians are seated in the authors Soares (2014), Puntel (2008), Sbardelotto (2017, Corazza (2015). Methodologically, we search to look at these supports, offered for the Service to the Pastoral of Communication SEPAC, as pedagogical instruments. Such instruments if constitute as part of a project of education of the society and if they insert in a proposal bigger of the Church, of evangelização, taking care of to the decree Inter Mirifica (1963) that it guided the adhesion to the medias, with educational objective, stops beyond the pertaining to school spaces, in view of its formative potential.

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Author Biographies

Evelyn de Almeida Orlando, Pontifícia Universidade Católica do Paraná - Brasil

Professora da Escola de Educação e Humanidades e do Programa de Pós- -Graduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR). Doutora em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro com bolsa sanduíche na Universidade de Lisboa. Mestre em Educação e licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal de Sergipe. Vice-líder do Grupo de Pesquisa Pensamento Educacional Brasileiro: histórias e políticas e membro do Grupo de Pesquisa História e Memória da Educação Brasileira. Desenvolve pesquisas na área de História da Educação com ênfase na relação entre educação, religião e cultura, privilegiando os seguintes temas: Igreja Católica, intelectuais, impressos pedagógicos, práticas educativas, gênero.

Karolyne Amancio de Paula, Rede Municipal de Educação de São José dos Pinhais - Brasil

Mestre pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná, da linha de pesquisa “História e Políticas da Educação”. Especialista em Alfabetização e Letramento pela Uninter. Professora da Rede Municipal de Educação de São José dos Pinhais. Integrante do Grupo de Pesquisa Pensamento Educacional Brasileiro: histórias e políticas. Desenvolve pesquisa sobre História da Educação, imprensa periódica educacional, pedagogia católica e educação das famílias.

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Published

2020-01-01

How to Cite

ORLANDO, E. de A.; DE PAULA, K. A. THE PAULINE SISTERS AND AN EDUCATIONAL PROJECT FOR THE MEDIA. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 38, p. 140-158, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i38.5992. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5992. Acesso em: 22 jul. 2024.