FROM CONTEUDIST DETERMINISM TO METHODOLOGICAL AND INSTRUMENTAL RECONFIGURATION: AN EXPERIENCE WITH MOBILE LEARNING IN THE PROFUNCIONÁRIO COURSE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i41.6268

Keywords:

Technical learning, Mobile learning, Application

Abstract

This paper aims to present results from the application of a mobile technology prototype to students for the subject Statistics Applied to Education, in a Profuncionário Technical Teaching class, in Parana State Educational System; verify the effectiveness of the application in the content learning as well as to know the students’ point of view about the use of the prototype in school learning. For the study, the types of bibliographic research and content analysis were used, and the results showed that the use of the application by adult students and workers was successful and brought subsidies for propositions in other organizations and modalities of Basic Education.

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Author Biographies

Alessandra Dutra, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Brasil

Doutora em Linguística e Língua Portuguesa pela UNESP, Campus Araraquara; Professora da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campus Londrina e nos Programas de PósGraduação em Ensino de Ciências Humanas, Sociais e da Natureza (Mestrado) e de Ensino de Ciência e Tecnologia (Doutorado). É bolsista de produtividade em pesquisa pela Fundação Araucária.

Belmiro Marcos Beloni, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Brasil

Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciência e Tecnologia da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campus Ponta Grossa, UTFPR; Mestre em Geografia, UNICENTRO; Técnico em Assuntos Educacionais na Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campus Guarapuava e Professor Pedagogo na Secretaria de Estado da Educação do Paraná.

André Luis Trevisan, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Brasil

Doutor em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina; Professor da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campus Londrina e no Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Humanas, Sociais e da Natureza (Mestrado) e de Ensino de Ciência e Tecnologia (Doutorado).

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Published

2020-09-07

How to Cite

DUTRA, A.; MARCOS BELONI, B. .; TREVISAN, A. L. FROM CONTEUDIST DETERMINISM TO METHODOLOGICAL AND INSTRUMENTAL RECONFIGURATION: AN EXPERIENCE WITH MOBILE LEARNING IN THE PROFUNCIONÁRIO COURSE. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 41, p. 769-786, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i41.6268. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6268. Acesso em: 3 jul. 2024.