Democratic education in “non-partisan school” times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v17i45.7201

Keywords:

Democratic education, Non-partisan school, Society

Abstract

This text addresses authors who deal with the relationship between education, society and democracy, as well as constitutional and infraconstitutional norms of the Brazilian legislation, with the objective of developing the idea of a democratic education and, thus, problematizing it before the non-partisan school organization. It seeks to demonstrate that democratic education is a non-negotiable principle in a democracy. However, with the 2016 State coup and the intensification of the actions of the non-partisan school organization, basic principles such as those related to democratic education were put in doubt and, therefore, they need to be constantly advocated and reaffirmed.

 

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Author Biographies

Charles Immianovsky, Fundação Universidade de Blumenau – FURB – Brasil

Doutorando em Educação – FURB; Professor do Instituto Federal Catarinense (IFC) – Brasil; Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (FURB); Membro do Grupo de Pesquisa Arte e Estética na Educação (FURB – SC)

Rita de Cássia Marchi, Fundação Universidade de Blumenau – FURB – Brasil

Pós Doutora em Sociologia da Infância – Universidade do Minho. Doutora em Sociologia Política – UFSC/PARIS V; Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (FURB) - Brasil; Líder do Grupo de Pesquisa Núcleo de Estudos Interdisciplinar da Criança e do Adolescente – NEICA (FURB – SC).

Carla Carvalho, Fundação Universidade de Blumenau – FURB – Brasil

Doutora em Educação – UFPR; Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (FURB) - Brasil; Líder do Grupo de Pesquisa Arte e Estética na Educação (FURB – SC).

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Published

2021-04-01

How to Cite

IMMIANOVSKY, C.; MARCHI, R. de C.; CARVALHO, C. Democratic education in “non-partisan school” times. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 17, n. 45, p. 451-471, 2021. DOI: 10.22481/praxisedu.v17i45.7201. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/7201. Acesso em: 22 jul. 2024.