HACIA UN HÁBITAT POÉTICO EN LA ESCUELA: PODER INVENTIVO, OTREDAD Y EDUCACIÓN

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DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i37.5983

Resumen

In this article, we share the knowledge of the experience built in the office of Educational Advisor. We use cartography as a methodological path with the objective of problematizing the territorialized medicalization in schools and producing instituting movements in the pedagogical practice. We rest on the dimension of the utterances and the truth regime that orchestrate the legislative apparatuses regarding inclusive education in Brazil, analyzed from the Zapatista tale Historia de las miradas, the forces that duel in the social imagination between those and those who elaborate the laws, and those who are in the daily life of micropolitics. We are busy asserting a written resistance, bringing an inventive proposal of molecular schools where singularization processes are found.

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Biografía del autor/a

Arildo dos Santos Amaral, Secretaria Municipal de Educação de Cambuci – Brasil

Mestre em Ensino, UFF; Secretaria Municipal de Educação de Cambuci-RJ – Brasil; Programa de Pós-Graduação em Ensino; Grupo de Pesquisa Educação e Saúde (GRUPES).


Maria Goretti Andrade Rodrigues, Universidade Federal Fluminense – Brasil

Doutora em Saúde Pública, FIOCRUZ; Universidade Federal Fluminense – Brasil; Programa de Pós-Graduação em Ensino; Grupo de Pesquisa Educação e Saúde (GRUPES).


Cristiana Callai, Universidade Federal Fluminense – Brasil

Doutora em Educação, UFF. Universidade Federal Fluminense – Brasil; Programa de Pós-Graduação em Ensino.


Citas

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Publicado

2020-01-01

Cómo citar

AMARAL, A. dos S.; RODRIGUES, M. G. A.; CALLAI, C. HACIA UN HÁBITAT POÉTICO EN LA ESCUELA: PODER INVENTIVO, OTREDAD Y EDUCACIÓN. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 37, p. 75-89, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i37.5983. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5983. Acesso em: 22 jul. 2024.

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