TEACHER PROFESSIONAL TRAINING: PROFILE AND UNDERSTANDING OF TEACHERS OF A PUBLIC SCHOOL OF RS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i40.6446

Keywords:

Training Course, Elementary School, Continuing training, Teachers

Abstract

The main objective of this study was to identify the profile and understanding of teachers about teacher vocational training and its importance for teaching practice. The study included 21 teachers from the final years of elementary school of a municipal school, who answered a questionnaire with closed questions to profile teachers and open questions to identify the understanding of training education and the importance of this issue. Regarding the teaching profile, most of them are women, the average time of training was 14 years, with an average time of work as a teacher of 13 years. Related to the understanding of Teacher Professional Training, the teachers expanded this, considering it not only as aspects for career progression, but also the reflection on their action in practice in the classroom. Participants consider it extremely relevant to stay up-to-date and in constant professional training. It is considered important studies that identify the needs and importance of formative actions that teachers seek, in order to offer significant courses consistent with the school reality where these professionals are.

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Author Biographies

Renata Godinho Soares, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde e especialista em Atividade Física e Saúde pela Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA) - Campus Uruguaiana. Pesquisadora no Grupo de Estudos e Pesquisa em Estágio e Formação de Professores (GEPEF). Licenciada em Educação Física pela Universidade da Região da Campanha - Campus Alegrete. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em esportes, recreação e saúde; Processos de Ensino-Aprendizagem utilizando Metodologias Ativas; e Formação de Professores.

Jaqueline Copetti, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Graduação em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), mestrado em Educação Física pela Universidade Federal de Pelotas e doutorado em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde pela UFSM. Atualmente é Professora Adjunta da Universidade Federal do Pampa, Campus Uruguaiana/RS, atuando no Curso de Licenciatura em Educação Física e Docente Permanente do Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisa em Estágio e Formação de Professores (GEPEF).

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Published

2020-07-01

How to Cite

SOARES, R. G.; COPETTI, J. TEACHER PROFESSIONAL TRAINING: PROFILE AND UNDERSTANDING OF TEACHERS OF A PUBLIC SCHOOL OF RS. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 40, p. 573-591, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i40.6446. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6446. Acesso em: 22 jul. 2024.