EDUCATION HISTORY RESEARCH PUBLISHED BY NORTHERN AND NORTHEAST BRAZIL JOURNALS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i40.6904

Keywords:

History of Education, Educação & Formação, Práxis Educacional, Tempos e Espaços em Educação, Exitus

Abstract

The research goal was to analyze the production published by the journals Educação & Formação, Práxis Educacional, Tempos e Espaços em Educação and Exitus, in the year 2019. Thematic categories of the "History of Education" were identified in journals in the North and Northeast of Brazil. This is a qualitative research, about state-of-the-art. The methodology is based on the categorical analysis of titles, keywords and abstracts. A total of 41 products were identified and four thematic categories were organized: 1. “Legislation and educational processes”; 2. “Teacher training”; 3. “History of the present time", and 4. “Educational institutions”. The discussions pointed that the literature published by the four studied journals, regarding the History of Education area, was numerous and plural. However, they focus on the sub-area “legislation and educational processes”.

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Lia Machado Fiuza Fialho, Universidade Estadual do Ceará – Brasil

Doutora em Educação, Universidade Federal do Ceará (UFC); Professora na Universidade Estadual do Ceará-Brasil; Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/UECE); Líder do Grupo de Pesquisa Práticas Educativas, Memórias e Oralidades (PEMO); Bolsista produtividade CNPQ. 

Francisca Genifer Andrade de Sousa, Universidade Estadual do Ceará - Brasil

Doutoranda em Educação, Universidade Estadual do Ceará (UECE) - Brasil; Programa de Pós-Graduação Em Educação (PPGE/UECE); Grupo de Pesquisa Práticas Educativas, Memórias e Oralidades. 

 

Vitória Chérida Costa Freire, Universidade Estadual do Ceará - Brasil

Doutoranda em Educação, Universidade Estadual do Ceará (UECE) - Brasil; Programa de Pós-Graduação Em Educação (PPGE/UECE); Grupo de Pesquisa Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Bolsista de doutorado da CAPES. 

 

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Published

2020-07-01

How to Cite

FIALHO, L. M. F.; DE SOUSA, F. G. A.; FREIRE, V. C. C. EDUCATION HISTORY RESEARCH PUBLISHED BY NORTHERN AND NORTHEAST BRAZIL JOURNALS. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 16, n. 40, p. 382-403, 2020. DOI: 10.22481/praxisedu.v16i40.6904. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6904. Acesso em: 22 jul. 2024.