Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Pareceristas Ad hoc
Templates
Indexers
Contact
Search
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 02 (2023): Ensino e aprendizagem nas áreas STEM: desafios em tempos de disrupções do mundo acadêmico e educacional
Vol. 12 No. 02 (2023): Ensino e aprendizagem nas áreas STEM: desafios em tempos de disrupções do mundo acadêmico e educacional
Published:
2023-12-10
Full Issue
Expediente (Português (Brasil))
Apresentação (Português (Brasil))
Presentación (Português (Brasil))
Presentation (Português (Brasil))
Ensaio
TEXTBOOK AS A PEDAGOGICAL RESOURCE: CONCEPT, FUNCTION, CHOICE AND USE
Ana Paula Perovano, Rubia Barcelos Amaral
16-32
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13768
HIGH VIBRATION MANAGEMENT AS AN EMERGING THEORY FRON THE COMMUNICATIVE ESSENCE IN UNIVERSITY INSTITUTIONS
Olga Claret Alvarez Calles
33-51
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13734
Dossiê Temático
CONNECTING ART AND MATHEMATICS: MOSAICS WITH GEOGEBRA
Alberto Rodríguez Fernández, Gonzalo Castiñeira Vaeiga, Julio Rodríguez Taboada, Teresa F. Blanco
52-71
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13839
INTEGRATING THE ARTS IN STEAM IN A DIALOGIC-PROBLEMATIC WAY
Edgardo Gustavo Fernández, Fábio da Purificação de Bastos, Ilse Abegg, José André Peres Angotti, Márcio Penna Corte Real, Wagner Duarte José
72-87
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13733
CRITICAL MTHEMATICS EDUCATION: CHALLENGES FOR THE SOCIAL INCLUSION OF THE ELDERLY
Elinalda da Silva Moreira, Elielson Ribeiro de Sales
88-102
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13845
TREATMENT OF AFFECTION FOR MATHEMATICS THROUGH AN ESCAPE ROOM IN 6TH GRADE OF PRIMARY EDUCATION
Pedro de la Torre Riveiro, María Salgado
103-119
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13844
DISCUSSIONS ABOUT EXPERIMENTING AND LEARNING PHYSICS CONCEPTS
Carlos Takiya, Luan Santos Lemos
120-145
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13051
EXPLAINING CHEMISTRY AT THE UNIVERSITY: ANALYSIS OF A FIRST-YEAR TEACHER'S DISCOURSE
María Belén Manfredi, María Gabriela Lorenzo
146-158
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13871
HUMAN FOOD: STRATEGIES FOR AN INTERDISCIPLINARY APPROACH IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Silvina Reyes Gagneten, Wolf Irma Verónica
159-171
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13213
Artigos de Fluxo Contínuo
CREATIVITY IN EDUCATION: BIBLIOMETRIC STUDY OF A DECADE OF RESEARCH
Juliana Berg, Carla Luciane Blum, Cristina Costa-Lobo
172-189
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13362
ACTIVE METHODOLOGIES: A SURVEY ON THEIR USE IN BRAZIL
Ricardo, Carlos Ernani Fries
190-204
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.12685
PUBLIC POLICIES FOR NATIVE PEOPLES IN BRAZIL: AN ANALYSIS OF THE ADVANCES AND CHALLENGES AFTER THE CONSTITUTION
Karollayne Nunes dos Santos Freitas
205-223
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.12897
CONSTITUTIONAL HERMENEUTICS AND DIRIGISM: LATE MODERNITY UNFULFILLED PROMISES
Diego Emerson Silva Costa, Andreza Santana Castro
224-239
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13060
THE DIALOGISM AND THE AESTHETICS OF RECEPTION IN THE ANTINOMIC THEOLOGICAL DISCOURSE OF THE SHORT STORIES “VICENTE” AND “O SENHOR”
Ane do Nascimento Parente Morhy Terrazas, Marco Antônio da Costa Camelo, Núbia Régia de Almeida
240-258
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13549
MOVIE THEATER AND MUSIC IN THE TRAJECTORY OF WALDICK SORIANO: THE FILMS PASSION OF A MAN (1972) AND THE POWERFUL STALLION (1973)
Jairo Carvalho do Nascimento
259-290
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13910
Resenhas
CULTURAL COLD WAR AND ITS AGENTS
Manoel Reinaldo Rego
291-296
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/rbba.v12i02.13600
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
More read articles
A pedagogia histórico-crítica
7208
O POVO MONGOIÓ: DA LEMBRANÇA AO ESQUECIMENTO NAS REPRESENTAÇÕES DOS MORADORES DA CIDADE DE ITAPETINGA-BA
5364
Educação Proibida: Reflexões sobre os ideários pedagógicos contemporâneos à luz da pedagogia histórico-crítica. (Educación prohibida: reflexiones sobre los idearios pedagógicos contemporáneos a la luz de la pedagogía histórico-crítica.)
4028
O artigo científico de história e sociologia: análise dos títulos e da organização retórica (el artículo científico de historia y sociología:análisis de los titulos y de la organización retórica)
3472
Educação matemática crítica: a crítica no ensino da matemática
2914
Current Issue