Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Indexers
Contact
Search
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 9 (2022): jul./set.
Vol. 3 No. 9 (2022): jul./set.
Published:
2022-09-30
Expediente
Expediente
Roselane Duarte Ferraz
1-5
pdf (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Mara A. Alves da Silva
1
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático
APRESENTAÇÃO DO DOSSIÊ TEMÁTICO: “GÊNERO, SEXUALIDADE E DIVERSIDADE SOCIOCULTURAL NA EDUCAÇÃO”
Cristina Silva dos Santos, Zoraide Santos Vieira, Rita Maria Radl-Philipp, Priscila Figueiredo
1-4
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11417
BECOMING A UNIVERSITY STUDENT IN MIDAGE: GENDER ISSUES, NECESSARY REFLECTIONS
Zoraide Santos Vieira, Cristina Silva dos Santos, Maria Cristina dos Santos Oliveira
1-15
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11288
MULHERES NAS CIÊNCIAS: UMA QUESTÃO DE GÊNERO?
Cristina Silva dos Santos, Rita Maria Radl-Philpp, Zoraide Santos Vieira
1-15
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11407
PROJECTS TO ENCOURAGE AND RETAIN WOMEN IN STEM AREAS
Débora de Lima Velho Junges, Lucas Pereira da Rosa, Valéria Gislaine Grocinotti
1-18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.10939
GENDER, NORMS, BODY AND POWER: CONCEPTS TO ANALYZE A FAIRY TALE CURRICULUM
Maria Beatriz de Freitas Vasconcelos, Maria Carolina da Silva Caldeira
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11299
GENDER, SEXUALITY AND EDUCATION: HOW DO HIGH SCHOOL GRADUATES EVALUATE THE EXPERIENCE THEY HAD IN PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY CLASSES
Helder Júnio de Souza, Adla Betsaida Martins Teixeira
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11229
FEMINIST PEDAGOGY: FROM NEW MATERNATION PRACTICES TO LIBERTARIAN SCHOOL EDUCATION
Luana Borges Lemes, Mariana Borges Lemes
1-19
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11302
RELAÇÕES SOCIAIS DE GÊNERO NO LIVRO DIDÁTICO DE GEOGRAFIA
Benedito Eugenio, Renata Ramos dos Santos, Silvia Regina Marques Jardim
1-17
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11284
VISUALITIES OF COLONIALITY: CRITICAL ANALYSIS OF GENRE STRUCTURES IN VISUAL CULTURE FOR A LIBERATING EDUCATION
Ludmilla Pollyana Duarte, Larissa Melo Mendes
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11244
CISGENDERITY IN DENIAL: PRESENTING THE CONCEPT OF OFFENSE OF DESIGNATION
Bruno Latini Pfeil, Cello Latini Pfeil
1-24
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11170
MY BODY, WHOSE RULES ARE? TRADITIONAL MIDDENDERS AND THE INSTITUTIONALIZATION OF BIRTH INBRAZIL: A ISSUE OF GENDER AND EDUCATION
Zoraide Santos Vieira, Rita Maria Radl-Philipp
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11380
HEGEMONIC MASCULINITY, SOCIAL PRACTICES OF GENDER VIOLENCE AND EDUCATION: STUDY OF MULTIPLE CASES IN ZARAGOZA
Victor Hugo Perez Gallo, Zoraide Santos Vieira
1-27
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11409
A IMPORTÂNCIA DA ANÁLISE CRÍTICA SOBRE TECNOLOGIAS DE GÊNERO E RACISMO/ANTIRRACISMO
Laysla Bomfim Adam, Nadson de Jesus Oliveira, Raquel Souzas, Luciana Aguilar-Aleixo
1-16
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11295
ANÁLISE DO ACESSO, DA PERMANÊNCIA E DAS RELAÇÕES DE GÊNERO NO COTIDIANO ESCOLAR DO IFS
Ana Paula Leite Nascimento, Josiane Soares Santos, Maria Helena Santana Cruz
1-21
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11392
Artigos
SUPORTES INVESTIGATIVOS E MINERAÇÃO DIGITAL: SISTEMATIZANDO RIQUEZAS QUE VÊM DOS DADOS
Márcia Mineiro, Lúcia Gracia Ferreira, Mara A. Alves da Silva
1-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11318
INTERVENTION PROJECT: SEXUAL EDUCATION WITH A FOCUS ON TEENAGE PREGNANCY
Izabele Gomes de Jesus, Phelipe, Grégory
1-17
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.10550
A CONSTRUÇÃO HISTÓRICA DA INFÂNCIA E O SURGIMENTO DA EDUCAÇÃO INFANTIL: DO ASSISTENCIALISMO AO DIREITO
Livia Karen Figueredo de Jesus
1-16
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11396
CONTRIBUTIONS OF TEACHING CASES IN THE INVESTIGATION OF TEACHING LEARNING PROCESSES OF TUTORS OF THE PBL METHOD
Jefferson da Silva Moreira
1-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.10261
CURRICULAR FLEXIBILIZATION AND ITS REFLECTIONS IN PRACTICE AND IN THE SCHOOL ENVIRONMENT FOR INCLUSIVE EDUCATION
Maylan Barbosa Santos, Lilian Moreira Cruz
1-18
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11390
CHALLENGES IN EDUCATIONAL PRACTICE IN BASIC EDUCATION: TEACHERS' CONCEPTIONS ABOUT THE INCLUSION OF STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Juanice Pereira Santos, Daniel, Maria Solange
1-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11123
ESTADO DO CONHECIMENTO: FORMAÇÃO DE PROFESSORES EM EXERCÍCIO E CONCEPÇÕES SOBRE PRÁTICA REFLEXIVA
Roselane Duarte Ferraz
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11426
PERCURSOS FORMATIVOS DA ETNOGRAFIA COLABORATIVA EM EDUCAÇÃO: RESSONÂNCIAS DA ELABORAÇÃO DE UM PROTÓTIPO DIDÁTICO PARA O ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA
Maria de Fátima Silva da Rocha, Ester Maria de Figueiredo Souza
1-26
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/reed.v3i9.11443
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
More read articles
PESQUISA DE SURVEY E AMOSTRAGEM: APORTES TEÓRICOS ELEMENTARES
3342
POLÍTICAS PÚBLICAS DE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: DESAFIOS À FORMAÇÃO DE ESTUDANTES PÚBLICO-ALVO DA EDUCAÇÃO ESPECIAL
3320
Recomposição das aprendizagens na Educação Básica: estratégias pós-pandemia
1678
FORMAÇÃO DE PROFESSORES E LUDICIDADE: REFLEXÕES CONTEMPORÂNEAS NUM CONTEXTO DE MUDANÇAS
891
CARACTERÍSTICAS E DESAFIOS DOS/NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL: VOZES DE ESTAGIÁRIOS
704
Contador ativo desde novembro/2020
Current Issue