Vol. 5 No. 12 (2024): jan./dez. Publicação Contínua

					View Vol. 5 No. 12 (2024): jan./dez. Publicação Contínua
Published: 2024-02-15

Editorial

Dossiê Temático

  • Apresentação do dossiê temático: “Democratização da educação pública no Brasil: dilemas históricos, desafios e perspectivas atuais”

    Marta Loula Dourado Viana, Cláudio Eduardo Félix dos Santos, Wilson da Silva Santos, Genilson Ferreira da Silva
    1-2
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.15135
  • Pathways to childhood education in the decolonial field

    Euza Souza Sampaio Silva , Jaqueline Braga Morais Cajaiba, Arlete Ramos dos Santos, Tatyanne Gomes Marques
    1-16
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.12186
  • Gestión democrática de la educación en el gobierno del PT (2003-2016): avances, límites y posibilidades críticas de superación

    Jasmym Alves França, Marta Loula Dourado Viana
    1-21
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.12795
  • Democratization of public education: gender and inclusion in education

    Auricelia de Aguiar Silva, Welingthon dos Santos Silva, Simone Regina Omizzolo, Francisco de Assis Carvalho de Almada
    1-24
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.12936
  • Education and Neoliberalism in Brazil in the 1990s: the dismantling of public education

    Wilson da Silva Santos, Wagnervalter Dutra Júnior, Genilson Ferreira da Silva
    1-24
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.13716

Artigos

Resenhas

  • The base and the plan: tensions and gaps in Brazilian educational policy

    Fábio Viana Santos, Flávia Viana Santos, Mariana Aguiar Manenti
    1-5
    DOI: https://doi.org/10.22481/reed.v5i12.14334